Gå til innhold

prøve eller utsette??? Trenger råd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt en meget uregelmessig mens pga PCO, sist mens i desember... Fikk mensen igjen igår, og jeg er veldig usikker på om vi skal forsøke på å bli gravide på denne eggløsningen eller ikke. Terminen blir jo da ca. 20.12, og jeg vet ikke om jeg synes det er litt dumt i forhold til både jul og ikke minst skole... Jeg skal gå på eggløsningskur, men det er jo ikke sikkert at det blir noen eggløsning. Hva skal jeg satse på? 1: forsøke nå og risikere at man får et jule-barn, eller 2: vente til neste eggløsning (i april) og se om man kan få laget et januar-barn?

Trenger gode råd!!!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er suuuper vanskelig.... jeg var veldig nøye med at jeg ville ha ett vår sommer barn på førstemann=) å det fikk jeg=) men nå som vi skal ha nr 2 å om jeg er gravid nå så får vi sen november baby=) men om det faktisk ikke går... så vil nok ikke jeg prøve på neste mnd, får da blir det termin 27 des.... vet jeg kansje er litt kjipt tenkt, men jeg er ett november barn selv å vet det er kjedelig når alle får gjøre ting leeenge før meg heheh... men sånn må det jo være... er ett kjempe vanskelig valg.. hva føler du selv??? føler du at det er riktig??? om du ikke har hatt mens siden desember, så er jo syklussen din veldig lang.... å jeg skjønner om du vil prøve nå=)

Lykke til =))

Skrevet

Ikke lett dette nei, og uansett råd så er det jo kun du som kan velge hva som er best og riktig for deg! Jeg har bestemt meg for å stå over denne pp. Hovedgrunnen er at jeg fikk en skikkelig nedtur av å oppleve MA i januar, og jeg fikk en ny smell da jeg ikke ble gravid igjen. Kjenner jeg trenger å bygge meg opp igjen, har behov for en måned uten tanke på eggløsning, nedtelling til IKM og skuffelse på negative tester.

Jeg håper på januar/febr. barn, men man kan jo føde før tiden å likevel få julebarn. Livet er uforutsigbart og alt kan ikke planlegges likevel, gå for det du instinktivt føler for, eller lag en for/mot liste. Lykke til!

Skrevet

Jeg står med akkurat samme dilemma nå. Hadde en MA i januar, og er først i gang med å få normal syklus nå. Kjæresten bor utenlands for tiden og vi møtes når jeg har el i påsken. Hvis det blir gevinst da, så betyr det at jeg får termin omkring den 26. desember 8-/ Er faktisk slett ikke sikker på om jeg har lyst til det!

Men, jeg likevel ikke om kondomen kommer på der i påsken, det er liksom for naturstridig for meg nå, plutselig å bestemme at jeg ikke skal bli gravid...

Nå gjorde jeg deg sikkert bare enda mere forvirret. Men måtte bare lufte mine egne tanker omkring det her, det er et skikkelig dilemma vil jeg si:)

Skrevet

Gjør det du føler er riktig. Men skal jeg gi deg et konkret råd, ville jeg prøvet denne perioden. Jeg er irritert på meg selv for at vi ikke startet prøvingen tidligere enn vi gjorde..

Skrevet

Hei:) jeg har også pco.. Vi ønsker oss veldig barn og selv om jeg er ennå er ung og går på skole prøver vi...heller det enn å angre på å ha ventet. Jeg blir like glad for et desemberbarn som for et januarbarn ihvertfall:) Men hva som er viktig for deg vet jo bare du... lykke til uansett ihvetfall:)

Skrevet

Barn nr 1 var ikke planlagt - jeg fikk henne i februar -06.

Barn nr 2 er planlagt, vi bestemte oss sommeren -08 for å prøve (håpet på vår/sommer-09 barn), først tok det 2 mnd før jeg fikk tilbake syklus etter p-pille slutt - deretter tok det 3 pp før spiren satt - så mistet jeg tvillingene i uke 12 i MA/BO for 1 uke siden - nå driter jeg i hvilken måned jeg får barn - bare jeg blir gravid igjen!!! Siste sjanse for meg nå med 2009 barn, håper jeg får El om 1 ukes tid, første dag i siste menstruasjon var 07 mars, altså 1 uke siden utskraping - skulle egentlig hatt termin med tvillingene i sept -09.

Hvis det blir desember barn - kan man alltids utsette skolegangen 1 år hvis man føler at barnet er umodent å begynne så tidlig. Jeg er selv født 26 november, akkurat 4 uker før jul og har ikke lidd noen nød, har ikke opplevd noe negativt i forhold til skolegang eller noe lignende...

Synes du skal gjøre det du føler for jeg =)

Lykke til =)

Klems

Skrevet

Vanskelig å råde til noe her.. men var jeg deg, så ville jeg definitivt prøvd.

Da vi startet prøving, så tenkte jeg at det ville være fint å få vår/ tidlig sommer-barn. Ble gravid og terminen skulle være i midten av oktober.

Oppdaget BO for en uke siden og har hatt utskrapning. Nå ergrer jeg meg over at jeg i det hele tatt har kastet bort tid med å tenke på hvilken måned det "passer" best.. (men vi prøvde hver måned altså)Som "meg og lille snuppis" over her skriver, så ønsker jeg meg bare å bli gravid igjen så fort som mulig!! Håper virkelig det går og håper vi slipper å vente..

:-)

Skrevet

Tusen takk for alle gode råd. Tror jeg og husbonden må ha en skikkelig prat i kveld om dette. Er selv februar-barn og har alltid tenkt at det ville være koselig å få barn på vinteren.

Som flere av dere skriver så er det jo dumt å "kaste bort" en pp.... Har ennå noen dager på å bestemme meg, men jeg tror uansett at jeg skal ta eggløsningskuren denne pp, sånn i tilfelle vi skulle bestemme oss for å prøve. Dette er jo 2. barnet vårt som vi skal prøve på, førstemann er snart 2 år, så det hadde passet å bli gravid nå. Men det er jo dumt å tenke sånn. For en ting har jeg lært i dette "gamet" er det ingenting som går ann å planlegge....

Lykke til alle sammen!!!!!

:-)

Skrevet

Hei hei.

Jeg syns selv det er litt vanskelig det her.

Men det jeg lurer på er hva dere som ikke prøver denne perioden gjør.

Sannsynligvis så er det ikke så mange som setter i gang med pillen osv, men bruker dere kondom, hopper over el perioden, eller hva?

Skrevet

Prøv nå.. det skal jeg, og terminen vil da evt bli samme som din.. Vil alltid være fordeler og ulemper med når man har termin.. Noen må jo ha bursdag i desember og?! Lykke til..

Skrevet

Jeg hadde prøvd. Synes det er tull å hoppe over prøvingen fordi man ikke ønsker desemberbarn. Etter en MA i høst så er jeg mest opptatt av å kunne bære frem et friskt barn, ikke om det er født i desember, januar eller juni.

Skrevet

hei på deg(",)

ja hva skal jeg si som kommer fra en riktig desember familie föler man nesten..

jeg har en sönn som er födt 15 des, far 21des, kusine og svoger 30des, meg selv 31 des og neste sönn 5 jan.....

vi har lagt inn halv års bursdager når de er små og det har fungert bra....

mine gutter er nå 11 og 14 og de vil gjerne holde igjen på den tradisjonen..... så de får kake og presanger da også fortsatt....

så det finnes mange fine lösninger for oss som har bursdager i januar og begynnelsen av januar.....

håper du ikke tenker så mye på når barnet kommer men heller se gleden over å få ett barn....

ps de kan jo komme for tidlig ozo.. jeg kom to mnd fortidlig...

sorry langt svar...

men lykke til (",)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...