Gå til innhold

hva menes om familiebilder???

Anbefalte innlegg

Skrevet

vet ikke helt hvordan jeg skal formulere dette uten at folk skal misforstå... men jeg prøver:-)

når det skal tas familiebilder hos fotograf eller noe, skal alle barna (mine, dine, våre) være med på alle bildene, eller kan noen få bilder være kun for fellesen og foreldre også?

MANGE ting som skal spille inn på dette, men for noen er det kanskje naturlig med den ene eller andre måten.

sier ikke noe om hva jeg mener her enda, for jeg har lyst til å lese om andre sine synspunkter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det bilder av fellesbarn med foreldrene, fellesbarnet og mitt stebarn, fellesbarnet, stebarnet og far, alle fire sammen, tatt hos fotograf.

På takkekort har vi valgt å bare bruke bilder av det barnet det takkes på vegne av. Hadde far og mor skulle stilt opp på konfirmasjonsbilder med stebarnet mitt hadde det selvsagt vært helt uproblematisk. De er faktisk foreldrene til konfirmanten.

Skrevet

Da vi tok ettårsbilde av snupps, så tok vi søskenbilder og noen av henne alene. Ingen av oss voksne, fordi jeg ikke ville, hehe. Hadde nok ikke tatt familiebilde av bare snupps og foreldre, det ville vært feil for oss.

Skrevet

det avhenger litt av hva som blir naturlig i den situsjonen bildene skal brukes. men vanlige familiebilder så er det meg, samboer, hans barn og vårt barn. biomødrene er aldri med på bilder vi tar, de tar egene selv med sin familie på.

Skrevet

Vi valgte å ta bilde av bare fellesbarnet når han var ca 8 mnd. Fotografen ville helst ikke at så små barn skulle være der så utrolig lenge og ta mange forskjellige bilder og sånn. Vi skal til fotografen igjen om en stund og da skal det tas bilder av alle barna alene og sammen. Når vi får en ev. nestemann en gang så skal han også til fotograf alene når han er liten. Så det blir ikke gjort noe forskjell på det tror jeg.

Skrevet

har vært hos fotograf med fellesbarn,er stor aldersforskjell på stebarnet og den gammleste fellesn,så d bli litt rart å ta med h#n på barnebilder. hadde biomor villet tatt bilde av h#n hos fotograf,kunne hun gjøre d når h#n var liten. har hengende oppe bilde av h#n da h#n var byby,og fra skolen.

Skrevet

Vi skipper hele den fotograf greia. Vi har tatt babybilder av fellesene når de var små, men uten oss og ikke sammen.

Da unngår vi konflikter og såre følelser. Hos oss blir sånne ting til en stor sak og noen lider alltid samme hvordan et blir gjort, så vi gjør det enkelt og greit ikke.

Men det er jo muligens fordi jeg ikke er så gira på å ha en masse portrettbilder av hele familien hengende rundt på veggene. Personlig så synest jeg det kan bli litt mye hos enkelte.

Store innrammede brudebilder, babybilder av ungene, fotografbilder av ungene når de er større, bilder av hele familien. Det er da virkelig ikke så dekorativt, med noen sorthvit bilder med en fargeklatt i ordentelig fame stil, attmed de tiår gamle bildene med snekkerbukse og saueskinn.

Interiør polisen bør jo rykke ut med fulle blålys.

Skrevet

Kanskje du kjenner rare folk. Jeg kjenner ingen som har alt av fotografvilder på veggene. Derimot har folk album.

Skrevet

Jeg tenker at man løser dette på en svært enkel måte dersom man ser for seg hva man ville gjort med egne særkullsbarn. Jeg har en særkullsdatter og det ville være utenkelig for meg å ta et familiebilde uten at hun er med.

Nå har ikke vi felles barn ennå, kun særkullsbarn, så det sier seg selv i grunnen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...