Gå til innhold

Hvem sitt "ansvar"?!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ulike meninger her..!

Situasjon: En enveiskjørt vei, parkering ved ene siden av veien, midt på denne strekken er det ei innkjøring mellom byggene (i en by..). Mange biler parkerer foran denne innkjørselen når de skal inn på en av butikkene. Og det bli problemer for de som skal inn og ut..!

Jeg mener at det er sjåførene sitt ansvar hvor h*n parkerer, men at kommunen kan kanskje merke litt bedre??!

En annen mener at det er de som driver en av butikkene sitt ansvar, pga det er deres kunder som parkerer i veien.

Og hva kan man egentlig gjøre med at folk parkerer og stenger for innkjørselen, er ingen parkeringsvakter på ettermiddagen, og da er problemet størst.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvem i all verden parkerer midt i en innkjørsel da? Den må da være synelig?

Skrevet

Jeg er vel enig med deg - klart det må være godt merket at det er en inn/utkjørsel, men det er til syvende og sist bilførerens ansvar å ikke parkere rett foran den..

Skrevet

Det er "min" bedrift da, og det er MANGE som parkerer foran ja, fordi de skal kjapt inn og ut igjen. Det vises jo at det er inn/utkjørsel ja, er jo mellom to bygg!

Men kom noen og var kjempesint, og mente at det var mitt ansvar. Men jeg kan jo ikke kontrollere hva folk gjør :-p, men jeg må jo også høre på de som ikke er fornøyd.

Skrevet

Jeg skjønner virkelig ikke hvordan det er mulig å parkere foran en innkjørsel...

Synes ikke det er ditt ansvar, men det skader jo ikke å ta en tlf til kommunene og be de sette opp ett skilt? Altså merke litt bedre? Og også tipse om bra inntekt til trafikketaten ved å stå der en ettermiddag :o)

Skrevet

Er ei ikke så stor gate, og lite med parkering så nært, så folk parkerer overalt for å slippe å gå så langt. Er en ganske liten by, så folk vet det, men bryr seg ikke, for "det går jo fort.."!

Skrevet

Den som får(eller ville fått) parkeringsbota, er den som er ansvarleg. Meiner eg. Og det er vel ikkje du?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...