Gå til innhold

når fortalte dere om graviditeten til sjefen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

??

har enda ikke sagt noe på ene jobben.... er 15+2 idag... har tenkt å fortelle det snart da, men hvordan skal man egentlig si det???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fortalte det til mine ansatte (er SFO-leder) først, og ikke til rektor før jeg var over 12 uker.. men da syntes det ganske godt alerede... så hadde hatt flere som spurte da jeg....

jeg fortalte det aldri direkte til sjefen selv... men assistentene mine fikk beskjed om at det ikke var hemmelig lenger.... og da spredde det seg selv....

Skrevet

Jeg fortalte det til sjefen min allerede da jeg var i uke 11, mest fordi jeg var så plaget med kvalme og ble sykemeldt pga dette. Jeg hadde ikke lyst å lyve om hvorfor jeg var sykemeldt (først 100%, deretter 50%) og følte det ble dumt å ikke skulle gi noen grunn heller. Jeg fortalte det bare rett ut at jeg var gravid og at jeg var plaget av kvalme. Han var så forståelsesfull og har så og si hver dag jeg har vært på jobb kommet bort og lurt på hvordan det går, om det går greit å jobbe, om det er noe som bør legges opp anderledes for at jeg skal klare arbeidsdagen etc etc.

Skrevet

Jeg fortalte det til min nærmeste sjef da jeg var 12 uker.

Hun fortalte det så videre til hovedsjefen.

Jeg sa bare som hun over her rett ut. "Jeg er gravid, og er 12 uker på vei. Tenkte jeg skulle si det så tidlig som mulig så det blir enklere for dere å sette inn en vikar for meg når den tida kommer".

Og det var de veldig takknemlige for.

Jeg valgte også å fortelle det til sjefen før kollegaene mine, for jeg ville at hun skulle høre det fra meg, ikke hvisking og tisking i gangen.

En normalt grei sjef blir glad på dine vegne. Ikke noe å grue seg for!

Lykke til:)

Skrevet

Jeg fortalte det til min nærmeste leder da jeg var litt over seks uker. Det har vært mange graviditeter på jobben i det siste, så jeg visste at begeistringen ikke ville stå i taket.....like greit å få det unnagjort... Det var egentlig helt tilfeldig at jeg fortalte det akkurat da, hadde ikke planlagt å si noe så tidlig. Hadde bare bestemt meg for at sjefen måtte få vite deg av meg og ikke av andre kollegaer.

Forrige gang jeg var gravid fortalte jeg det i 12 uke og til medkollegaene først. Den gangen hadde jeg en helt annen arbeidssituasjon, så da følte jeg ikke at sjefen trengte å vite det først.

Skrevet

Jeg fortalte det i uke 8 jeg, måtte nesten gjøre det da jeg var så kvalm og uggen...

skulle begynne på jobb uka etter så da var det greit å fortelle det og i tillegg så er en annen medarbeider oxo gravid... og da vi er 3 ansatte så ville jeg fortelle det tidlig...

men det var likså greit...

Skrevet

jeg fortalte det i uke 18

Skrevet

Jeg fortalte det vel da jeg var 4 mnd på vei..

Skrevet

Fortalte det når jeg kun var 4 uker jeg. Hadde hatt noen voldsomme svimmelhetsanfall på jobb og hun var bekymret. Følte at jeg "skyldte" henne å la henne få vite årsaken med en gang.

Skrevet

har ikke fortalt noe enda. Har ingen plager og det synes ikke. Er 14+5 nå. En er ikke pliktig til å fortelle noe før 4 mnd. før en skal ta ut permisjon. Tror vel kanskje jeg skal fortelle det i løpet av uken..

Skrevet

Jeg fortalte det i uke 5 da jeg begynte å bli plaget med rygg og hofter på jobb, jober mye alene og står da i 6 timer på betonggolv så følte at jeg måtte fortelle det, jeg ble sykemeldt frauke 6 da han ikke kunne følge legens tilrettelegging for meg.

Nå er jeg i uke 14+6 og gik over på svangerskapspenger 1. mars så dette blir et langt svangerskap...skal jo ikke tilbake i jobb før september 2010

Skrevet

5 uker pga kvalme og nattarbeid. Trengte tilrettelegging tidlig.

Skrevet

Uke 10. Ble sykemeldt 1,5 uke grunnet blødninger. Virket så rart å ikke gi noen grunn. Dro innom jobben dagen etter og fortalte forløpet enkelt og greit. Han visste jo jeg skulle til legen...også kom jeg jo bare aldri tilbake. Fortalte blødninger blabla ul...blabla..var sikker på det hadde gått galt...også la jeg bare ul-bilder på pulten hans:) Han var litt dettinedframånen for jeg tror han trodde jeg ikke skulle ha fler, vaffal ikke nå.

Så ba jeg han se litt nøyere etter og da koblet han det var to på bildet:) Da tok han jo helt av. Synes det hele er kult han da. Bedriften virker være veldig sånn passe på gravide og følge alle regler og sånn. Nesten litt overdrevent. Som de er redd for å bli tatt på noe. Fortalte det samme dagen til de jeg jobber nært med, de var jo bekymret for meg og meldt og ringte og sånn. Tror de trodde jeg hadde møtt veggen eller noe da jeg så helt fin ut også bare poff-borte.

Begynner spre seg rundt nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...