Gå til innhold

Guttenavn (ikke lett:))


augustbaby:)

Anbefalte innlegg

Var på ultralyd i går og fann ut at vi får en liten gutt:)

 

Har 4 guttenavn jeg liker foreløbig, disse er :

 

• Anton (fovoritten min til nå)

• Ludvig

• Hermann

• William

 

Hva synes dere? Navn er jammen meg ikke lett:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Synes det var fine navn alle sammen.

Tror jeg hadde foretrukket Ludvig.

 

Jeg er litt konservativ i forhold til navnevalg og ville valgt vekk William fordi det er så unorsk, spesielt i stavemåten.

Men skjønner at det er flere måter å se det på, og det er jo fremdeles et fint navn, da.

 

Her i gården prøver jeg å overbevise sambo om at gutten i magen skal hete Einar. Det ser ut til å ta sin tid, men så er det jo 5 mnd igjen også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Anton er fint jeg... Kanskje litt svensk og donald, men når man blir vant til det er det superfint!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Herman var det peneste av disse. Men jeg ville skrevet det men en N slik som jeg gjorde det her. Sikkert fordi det er slik det skrives i vår familie...

 

Sliter litt med guttenavn selv. Men tror jeg har både jentenavn og guttenavn klart nå. Sambo er til og med enig. Må bare sjekke ut litt flere familienavn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns anton blir litt Donald (men det er jo "uvanlig" og det er jo litt artig). Ludvig heter hunden vår så det klarer jeg ikke vurdere til et barn hehe. Hermann eller William er begge fine syns jeg da;)

 

Her blir det Øystein på den lille gutten vår. Han skal oppkalles etter pappan min som døde av hjernesvulst da jeg var 17. Liker også tanken på at prinsen min blir min "øyensten" :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi sliter også litt med guttenavn. Jentenavn har vi drøssevis av, men guttenavn er jammen meg ikke lett. I tilegg skal vi ha to fornavn, og begge må fungere både på norsk og spansk siden h*n blir halvt chilener. (og gjerne engelsk da).

 

I tilegger vi jo på jakt etter et litt "spesiellt" navn, så ikke lett nei hehe...

Jeg liker Mateo veldig godt da. Mens sambo liker Marcello.(som jeg har dårlige assosiasjoner til desverre..). Ellers har vi Rafael/Raphael og flere andre vi liker sånn halvveis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en gutt på 14 mndr som heter Herman, og synes det er kjempefint! Venter en til i august, men vet ikke om det blir gutt eller jente. Føler det blir en gutt, og da skal han hete Viktor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Av de alternativene du har likte jeg best William. Onkelen til mamma het Anton, og derfor tenker jeg på det som et gammelmann navn og klarer ikke se for meg det på et barn.

Selv skal gutten jeg får hete Sander, det har pappan bestemt. Jeg syns guttenavn var så vanskelig at jeg sa at han skulle få bestemme ut fra fire-fem alternativer vi hadde. Men jeg er absolutt fornøyd med samboerns valg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes Anton og Herman var finest. Vi slet veldig med guttenavn vi også,men helt til slutt fant vi Oliver som begge liker godt:) Vi jobber begge i barnehage så mange navn som er "oppbrukte" får vår del,som både Sander og Herman:P Anton er det jo ikke så mange som heter da:) Hvis du tenker sånn;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg liker godt Herman:) For meg ser det mest riktig ut med én n på slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende å se hva vi langer på,

mannen har strøket ut Herman og Ludvig, så Anton regjerer fortsatt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

 

Hermann og William heter så veldig mange barn nå synest eg, i hvertfall her... Ludvig er stilig navn..

Vi skal kalle vår gutt for Jonathan. =)

 

Lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...