Giinaღ Skrevet 13. mars 2009 #1 Skrevet 13. mars 2009 Min baby på 5 1/2 uke virker aldri å være fornøyd med mengden mat etter amming på begge bryster. Da jeg pumper meg får jeg ut 100 ml ca. men mener at det skal komme mer ut når man ammer. Han tar puppen ut og inn av munnen... Begynner å bli lei av å både amme OG gi nan til hvert måltid for å få han fornøyd. Noen tips eller råd???
MarihønaMedHvitveis Skrevet 13. mars 2009 #2 Skrevet 13. mars 2009 Ingen tips eller råd, vil bare si at noen av oss har skummetmelk i puppene. Det har jeg, og måtte finne meg i at jeg ikke kunne mette jenta mi med kun mm. Så det gikk ikke på mengde, og da er det ingenting å gjøre annet enn akkurat det du gjør:)
Itsrejk Skrevet 13. mars 2009 #3 Skrevet 13. mars 2009 Har du prøvd å øke melkeproduksjonen ved å amme minst annenhver time et par døgn? Litt slitsomt, men det kan hjelpe.
janu09 Skrevet 13. mars 2009 #4 Skrevet 13. mars 2009 Kanskje han ikke suger effektivt. Har du sjekket om han svelger godt?
Giinaღ Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 13. mars 2009 Nei, synes det er vanskelig å få gjennomført det i praksis. Rett og slett fordi det ikke alltid passer han å få mat annenhver time. Noenganger må jeg ty til nan etter amming og da spiser han kanskje igjen først om 3 timer... men å øke produksjonen med pumping kunne jeg kanskje forsøkt. Takker for tipset
gerd Skrevet 13. mars 2009 #6 Skrevet 13. mars 2009 Jeg har noen ganger ligget mad barnet på puppen hele natta. Så ligger han og småspiser my natta igjennom og dagen etterpå har jeg mer melk. Min virker ofte ikke fornøyd rett etter å ha spist, men når han bare får tenkt seg litt om er han det likevel.. Prøv å ikke la han drikke seg mett på nan for å få han raskere sulten igjen etter måltidet. Da vil jo produksjonen din ta seg opp også.
SannaMor Skrevet 14. mars 2009 #7 Skrevet 14. mars 2009 Et par dager med masse pumping og jeg gikk fra for lite produksjon til nesten ekstrem overproduksjon, hehe...
frk-fryd Skrevet 14. mars 2009 #8 Skrevet 14. mars 2009 Jeg tror det er lurt å la være å gi nan, og heller amme kjempeofte. Det er slik jeg får opp produksjonen. Synes også det er effektivt å amme oftere på natta et par dager. Da tar jeg henne opp sovende, og lurer puppen i munnen, så kommer jo utdrivingen igang, og hun svelger unna. Det kan hende babyen din ikke gidder tømme brystet ordentlig, for den tjukke ettermelka er jo vanskeligere å få ut, men mer mettende. Han synes kanskje det er lettere å få flaske. Jeg har hatt behov for økedager mange ganger på 4 mnd, og har hatt lyst til å ty til mme alle gangene. Har likevel latt være i frykt for at jeg da ikke skulle få produksjonen opp, og det har gått bra. Et par dager med masse amming, og sutring av en ikke stappmett baby, men så har alt vært i orden igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå