-MtG- Skrevet 13. mars 2009 #1 Skrevet 13. mars 2009 Etter å ha sittet pal i sofaen med puppen ute i snart 7 uker er jeg lei!!! Her finnes ingen rutiner og han sover nesten bare om han får sove med pupp i munnen på dagtid. Et par ganger har han fått mme og da har han sovnet av seg selv i sengen sin.. Merker at han blir mer ordentlig mett og fornøyd. Så nå vurderer jeg da, å gå over på flaske og amme bare litt? Har hørt at antistoffene i melken blir mer konsentrert om man ammer lite sånn at babyen får i seg tilnermet like mye likevel. Stemmer det? Hadde vært så deilig å konne gjøre NOE annet enn å amme hele dagen... Synspunkter?
-MtG- Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #2 Skrevet 13. mars 2009 Altså, ikke slutte å amme, men slutte å fullamme.
meg & to små vampyrer Skrevet 13. mars 2009 #3 Skrevet 13. mars 2009 Ja, de sier det at mengden antistoffer er konstant, så da vil jo babyen få i seg de om du ammer morgen og kveld f.eks. Om det er så utmattende at du ikke har noen krefter igjen, syns jeg det kan være en god ide.
OsloMor Skrevet 13. mars 2009 #4 Skrevet 13. mars 2009 Det er jo slik det er å fullamme en så liten baby, og orker man ikke det så får man jo bare velge annerledes om man tror det vil være mer lettvint.
-MtG- Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 13. mars 2009 Å takk! Nå ble jeg glad:) Trenger litt støtte.
3b@rnsmor-30* Skrevet 13. mars 2009 #6 Skrevet 13. mars 2009 jeg synes du skal gjøre som du føler for jeg!!! det er ikke meningen man skal slite seg ut med amming... det blir folk av barn som ikke fullammes til evig tid også... det kan hende man må forvente seg motstand ved å spørre om sånt her inne... mange "eksperter" ute og går.... Hilsen ei som har slitt livet av seg for å amme lengst mulig med 2 barn... (og som egentlig ikke vet helt hva det blir til med den nye babyen som kommer)
Novembergutten Skrevet 13. mars 2009 #7 Skrevet 13. mars 2009 Jeg delammet de første 6 ukene, så gikk vi over til flaske. Tankene jeg slet litt med i begynnelsen var redselen for å gå glipp av nærheten det gir å amme og antistoffene som jeg berøvet gutten min. Hadde en del vonde følelser rundt dette. Heldigvis var det like koselig å gi flaske (det var strengt tatt ikke koselig for meg å amme...). Tror det er riktig som du sier om antistoffene, så da får i hvertfall bebyen din i seg dem, og det er jo det viktigste ved ammingen synes jeg... Øyekontakt, pludring, nærhet - you name it - er like tilstedeværende med flaske kontra pupp :-) - etter min mening. Lykke til.
TøffiTrynet☠ Skrevet 13. mars 2009 #8 Skrevet 13. mars 2009 Dette er jo noe du må velge selv.. Og du er ingen dårligere mor om du ikke fullammer! Babyen har det vel ikke noe bedre med en utslitt mor.. Nå skal det sies at jeg ikke ammet mer enn 4 mnd. med førstemann, og prøvde i 3 dager med andremann. Men jeg prøvde i hvertfall. Lykke til videre! Og en *klem*, -for jeg har på følelsen at du trenger en..
-MtG- Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #9 Skrevet 13. mars 2009 Ja, jeg regnet meddet ville komme noen "dumme" svar også, men det får man tåle. Førstemann begynte med flaske på kvelden når han var 6 uker, men jeg fortsatte å amme til han var 13 mnd så det går jo an å amme en stund selv om man ikke fullammer. Hadde vært deilig å amme morgen og kveld, eventuelt natt. Da har jeg jo ikke noeannet fore uansett;P Nei, men jeghar littdårlig samvittighet for storebror på 2,5 år. Mamman hans har jo aldri tid til noen ting for hun må amme lillebror.
Hikken Skrevet 13. mars 2009 #10 Skrevet 13. mars 2009 Jeg hadde definitivt kuttet ned ammingen da. Jeg holdt lenge på med pumpe og ammetull, men etter 8 uker orka jeg ikke mer. Gjorde ikke annet enn å sitte i sofaen med puppen ute, enten festet i en baby eller pumpe. Var helt utslitt! Begynte med flaske, og så fikk vi det så mye mer koselig :-)
-MtG- Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #11 Skrevet 13. mars 2009 Tusen takk alle sammen! Dere er gode altså *snufs*
Hikken Skrevet 13. mars 2009 #12 Skrevet 13. mars 2009 Som min kjære mormor sa: det er ikke viktig HVA de får, men AT de får :-) Jeg angrer på at jeg ikke kutta ut tidligere, da hadde jeg kanskje husket noe av den første mnd :-P Kjøp et lager med flasker og kooooos deg i tiden framover, det gjør man ikke hvis man bare stresser og er sliten!
Gjest mphs Skrevet 13. mars 2009 #13 Skrevet 13. mars 2009 Jeg er faktisk enig med oslomor. Det er slik det er å amme ca. de 3 første mnd før man får opp mengden og får en unge som har større volum på magen. Men man velger selv hva man vil gjøre.
Gjest yrild Skrevet 13. mars 2009 #14 Skrevet 13. mars 2009 Hei :-) Siden du har fått så mye fin støtte så kan jo jeg være "kjærring" og si at jeg synes du burde prøve noen uker til... min lillemann er 3 mnd nå og alt er mye mer regulert (var pupp hele tiden her også frem til 8 uker...). Det jeg ikke helt skjønner er hvorfor det skal være lettere med flaske (som må lages, vaskes, kokes, fraktes osv)... puppen kan jo bare slenges ut? Uansett sø ånsker jeg deg lykke til! Du vet best hva som er bra for deg, men i begynnelsen er vi alle slitne og litt lei... oppi all gleden over gullet selvfølgelig :-)
lille sprelle Skrevet 13. mars 2009 #16 Skrevet 13. mars 2009 var misunnelig på alle som kunne fullamme - selv var babyen for svak
-MtG- Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #17 Skrevet 13. mars 2009 Synddet ikke var mulig for deg, lille sprelle, men det er ikke sikkert du hadde syntes det var så gøy om du kunne det heller.
Novembergutten Skrevet 13. mars 2009 #18 Skrevet 13. mars 2009 Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg synes der er mye mindre stress å gi flaske enn å amme. De som ammer sier som regel motsatt. Vi gjør jo det som er best for oss selv, og da oppleves det jo som regel enklest også... Er vi ikke skrudd sammen slik da?
Gjest Skrevet 13. mars 2009 #19 Skrevet 13. mars 2009 Amming er ikke alfa og omega. Hvis du vil kjöpe mme og gi noen flasker i dögnet,så gjör du det! UTEN dårlig samvittighet :-) Kos deg med babyen din!
Mrs.HvorErNøkleneMine? Skrevet 13. mars 2009 #20 Skrevet 13. mars 2009 Jeg ville ventet litt til om jeg var deg. Men så er ikke jeg deg så gjør akkurat det du selv har lyst til. Det er du som bestemmer dette:)
ALIICE Skrevet 13. mars 2009 #21 Skrevet 13. mars 2009 Du har vært flink å holdt ut lenge synes jeg! Selv fullammet jeg i 4 mnd og synes det var tragisk! Det var så deilig å kunne begynne med fast føde, for da visste jeg jo at han kom til å være mett i noen timer. Det var godt å slippe å sitte ute med puppen hele tiden. Så støtter deg fullt og helt om du ønsker å slutte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå