Gå til innhold

noen med erfaring med lakserolje her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

har i dag vært på apoteket å spurt etter lakserolje for å hjelpe fødselen i gang. å da sa de at de hadde en veldig god en som jeg fikk.

så nå to uker før termin har jeg veldig lyst til å prøve å drikke noe av dette, men vet jo ikke hvor mye jeg skal ta eller noe, å er jo litt skeptisk også da, men har hørt mange possitive erfaringer til nå om dette, noen andre der ute som også har god erfaring eller dårlig med å prøve dette? å gjerne fortelle meg hvor mye jeg skal drikke av dette? var jo bare en flaske jeg fikk å ikke noen bruksannvisning.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har ikke tatt de selv,men venninner som har tatt lakserolje for å få fødslen i gang.men de har gått over termin dato,vært modene,og har hatt ca.2 cm.åpning.hadde jeg vært deg ville jeg vente til jeg hadde noe av dette og nærmere termindato.de tok 2 -3 spiseskjeer

Skrevet

har vært hos jm. å er moden å har åpning på 2-3 cm. men har bare masse kynnere å press uten noe mer virkning så er ganske lei av å ikke komme noe lenger. har vært slik i noen uker også nå.

Skrevet

Ja, jeg ble lammet i halve ansiktet og kroppen, og fikk styggvond migrene, og ble blind i halve synsfeltet. Varte i ganske lang tid. Ble innlagt samme natt, og fikk styrtfødsel. Veldig ubehagelig med diarè og forferdelige magesmerter på toppen av riene.

ALDRI anbefaler jeg noe som helst som setter igang fødsel! Jeg var 3 dager unna terminen.

Skrevet

Har prøvd det, hjalp ikke... vil ikke anbefale det..

men... om du har fått åpning nå, vil jeg anbefale at dere har sex, rett og slett! :0)

Har prøvd det og jeg, ( ja, har noen barn.:))

Sæden hjelper til med resten ;))

Legg deg i badekaret etterpå ( om du har da), da skal du se at det skjer saker og ting ;))

:0)

Skrevet

rart at apoteket anbefalte dette til meg da????

Skrevet

Ja, faktisk helt utrolig at de ANBEFALER en gravid jente dette.

Og at du ikke klarer tenke selv er også utrolig, men for all del, kjør på.

Hadde du giddi å lest til og undersøkt litt ettersom man ikke klarer tenke, så hadde du ikke kjøpt det.

Du har gått gravid i mange mnd, også klarer du ikke de siste dagene?

Og JA, jeg er VELDIG imot lakserolje, så irritasjonen er rettet imot middelet og..ja, de som ikke gidder bry seg med hva som kan skje når man tar det.

Skrevet

har jo lest om noen som fikk lakserolje servert på føden,med beskjed om å dra hjem og vente på riene,så jeg tror ikke det kan være så farlig

Skrevet

i kontrollerte former er det noe annet, det skjønner du vel?

Venninda mi tok lakserolje i smug, og fikk styrtfødsel, revnet langt nedover låret og fikk en del andre plager.

Men for all del-kjør på!

Skjønner ikke at du TØR å ta sjansen engang.

Skrevet

Legen min sa at jeg bare kunne gå igang med det også.

Du kan få allergisk reaksjon mot peanøtter også, selv om andre ikke er det.

hilsen anonym 17:17

Skrevet

Da er det bedre med et glass vin og herlig sex!!!

Skrevet

Det kan jo selvfølgelig gå helt fint, at du får en fin 12 timers fødsel selv om du tar lakserolje.

MEN, det er kjent at det kan ende i en skikkelig kraftig styrtfødsel med ekstrem revning, som andre også her bekrefter.

Spørsmålet er om du er villig å ta sjansen? Det er bedre at du tar en løpetur i trapper, har heftig sex, melk med masse kanel i osv..

Lakseroslje kan gi katostrofale konsekvenser..

Skrevet

har lest mye om det ja. å jordmødre som ikke fra råder det i det heletatt. det er noe som er blitt brukt i flere hundre år. alle de tinga som har skjedd med folk som har tatt kan skje uten at de hadde tatt det også, for det gjorde det med meg under første fødsel, alt var påå hode å havnet i styrtfødsel med vakumm å hele pakka. så at dere skal rett å slett kjefte på meg for at jeg spør om råd er jo rett og slett tragisk av dere. er vel heller dere som skulle lest litt mer!!!!

tar man det uten å drikke halve flaska skjønner jeg ikke hvordan det kan være farlig. å heller ikke når både leger jordmødre å apotekets ansatte sier at det ikke er noe fare i det!

jeg fikk å beskjed om å ta laksernede tabletter tidlig i svangerskapet av legen pga forstoppelse, det er jo akkurat det samme!!

Skrevet

Ok...?? De anbefalte det til deg, og på apoteket her nektet de meg å kjøpe det fordi jeg var høygravid..

Var strenge restriksjoner på det sa de..., men fikk kjøpe laktulose, som ikke hadde noe effekt......

Skrevet

ja jeg spurte om lakserolje for å få igang fødsel. å da sa hun at denne (den jeg fikk) var vist veldig god å at de hadde solgt mye av den. så ikke vet jeg.

Skrevet

på apoteket her fikk jeg i allefall ikke kjøpt det! eller, jeg kunne kjøpe det, men han frarådet med det på det STERKESTE!! Altså, 1 JM anbefalte det, mens lege og fødeavd frarådet det! JEG HADDE IKKE TATT SJANSEN, men hver så god! Hiv innpå om du tror det er løsningen!

Og en ting til, når du legger ut innlegg her inne så må du nesten tåle å høre "ting du ikke vil høre"!

Skrevet

ville ikke akkurat ha tatt det nei.. tok det 5 dager før termin min og det eneste det resulterte i var mange doturer.Gikk 12 dager over termin, så ble ikke noen fødsel av den grunn. Dessuten kan det være skadelig for barnet, og det er ikke anbefalt av verken jordmødre eller leger.. så ville frarådet deg det ! Du har sikkert hørt det før, men babyen kommer når den er klar.

Skrevet

Det KAN forårsake styrtfødsel og morkaken kan løsne... Det går sikkert greit for mange, og kanskje for deg også HI..men hvorfor ta den sjansen? Er et så JÆVLIG å gå gravid den tiden du skal? Er det er problem å vente de siste ukene på å være med det mennesket du skal være mor til resten av ditt liv?

Nyt den siste stunden, ta disse ukene til å virkelig slappe av og lade opp til fødsel og barseltid. Det kommer snart nok.

Skrevet

Jeg tok to Duphalac-tabletter om kvelden, og det satte igang fødselen dagen etter med vannavgang:) Ingen styrtfødsel. Men jeg vet fra før at jeg har veldig dårlige rier. De er ineffektive så det holder. Måtte ha drypp for å få rier som funket.

7 dager før termin tok jeg tablettene. Fødte 5 dager før termin.

Hadde ikke giddet det flytenden styret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...