Gå til innhold

....da var det over for min del... (ikke for sarte sjeler!!)

Anbefalte innlegg

Skrevet

...etter UL på sykehuset idag!

Gynekologen fant ikke noe annet enn en tom fostersekk, noe som sjokkerte meg mildt sagt!!!

Jeg uttrykte mitt store sjokk og fortalte henne at jeg hadde da hørt hjertelyd hjemme på mellom 150-170 flere ganger!! Noe hun surt avfeide med; Nei, det har du nok ikke!!!!

Hun var kort og brutal og ville overhode ikke høre på hva jeg hadde å si....hjelp??

Nå har HUN bestilt time til utskrapning på mandag klokken 09.30!!!

Noen som har noen erfaring med dette? Kan det være graviditet utenfor livmor? Jeg er i uke 13 idag (eller skulle vært det), og har hatt SMÅ og FÅ blødninger i 5 dager (rødt blodt med slimaktig konsistens).

Jeg har ingen smerter i magen eller ubehag...

Finnes bare et sykehus i nærheten (2 timer unna), så jeg kan ikke få en second opinion heller før mandag.. :(

Finnes det noen der ute som har fått påvist tom livmor, for så å få en kontra beskjed?? (klamrer meg fast til et halmstrå, latterlig, jeg vet!!)...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hos meg fant gynekologen en tom fostersett i uke 7 med min nr 2 og var akkurat like "hyggelig" som din var, sa at jeg måtte nok til utskrapning, men kunne jo vente en uke til for å se. Uken etter var det både foster og bankende hjerte (annen gynekolog), og helt normal vekst. Han jeg var til da kunne ikke skjønne at de ikke hadde sett noe uken før.

Nå er jo du ende lenger på vei, eller skulle vært, så da burde det jo vises noe på skjermen i denne uken. Uansett så skal jo ikke gynekologer oppføre seg slik! Kan jo så klart være at hun så feil, men spørs når du har kommet så langt på vei. På den annen side er det jo rart at du har hørt hjertelyd som er så høy... Skal i hvertfall krysse fingrene for deg! :-)

Skrevet

Er der ingen andre leger ved det samme sykehuset som kan gi en second opinion??

Eller hva med faktisk å reise vekk til et annet sykehus?? Husk at du har rett til fritt sykehus valg, og at NAV dekker også reise dersom du velger et annet enn der du bor...

Jeg ville ringt og fått flyttet timen på mandag, og begrunnet det med at det er for kort tidsfrist, og at det er en for dramatisk avgjørelse å ta basert på èn leges mening.

Bruk gjerne det andre innlegget du fikk her som eksempel på hvorfor du ønsker at andre også skal uttale seg før du godtar hennes løsning.

Og så skulle jeg ønske at leger snart kunne skjønne den effekten budskapene deres har på folk, og begynne å behandle pasientene sine som sårbare mennesker.

Masse, masse lykke til! Håper det ordner seg til det beste for dere!!

Skrevet

Så utrolig trist, men jeg ville også fått en person til for å skjekke det ut! Enn om det er slik som hun andre sa, at det faktisk er en sprell levende baby der. Men kunne ikke du se på skjermen om det var en baby der inne eller ikke?

Ønsker deg lykke til videre! Klem

Skrevet

kjære du.. dette var veldig trist å lese! det er ikke mulighet for å få bestilt ul på en privat klinikk som ikke ligger så langt borte??ville heller ikke gitt meg på det her, det bør sjekkes grundigere når du skal være så langt og har hørt hjertelyd... hvis ikke får du kreve en ny lege på mandag som undersøker grundigere. de SKAL også ha en annen lege som dobbelt sjekker før de konkluderer med noe som helst.

huff, dette må ha vært litt av et sjokk, man føler seg jo "trygg" etter 13 uker.. hvis det stemmer at det ikke er noe forster der så var det i det minste bedre at du fant det ut nå en på ordinær ul, det er sikkert ikke noen særlig trøst akkuratt nå men. vet ikke hva mer jeg skal si jeg:( ønsker deg iallefall lykke til!

trøste klem fra meg

Skrevet

Jeg har ikke vært med på dette før, men ville bare si at jeg krysser fingrene for din skyld! Håper alt er fint, og at jordmoren du var hos bare var en utrolig dårlig jordmor siden hun ikke fant noe, i tillegg til å oppføre seg dumt.. X

Skrevet

Huff dette var trist!!! Tok gynekologen din innvendig eller utvendig utralyd? Det kan være veldig vanskelig å se noe utvendig når man er 12 uker på vei da nesten hele livmoren ligger under "skambeinet"

Krysser fingrene for deg og håper gynekologen har feil:)

Skrevet

Å huff så trist. Føler med deg. Har selv hatt en ma.

Hvor lenge siden er det du hørte hjertelyd da? Så hun ikke noe foster i det hele tatt? Høres jo helt merkelig ut dette. Å for en uprofesjonell jordmor!!

Skrevet

wæææ, sjokk da!!!!! har du ikke mulighet til noen privat ul??? må nok desverre si at ved ul kan man mest sannsynlig se barnet.... de trodde jeg var gravid utenfor livmoren i begynnelsen... da såg de det ved ul... men kan ikke si det helt sikkert! hva med å kontakte din jordmor og få henne til å sjekke deg? ang livmoren og hjertelyden osv... sa de når dette kan ha skjedd? hvor langt du da evt var på vei? føler virkelig med deg! får jo litt angst her jeg sitter, pga finner jo hjertelyden selv... utrolig rart!

når du finner hjertet, hører du det da eller er det selve målingen av hastigheten som kommer opp? hjertelyden er som å høre gallopp på en måte...

xoxo til deg!!!

Skrevet

Tusen takk for oppmuntrende ord alle sammen.. :)

Jeg var ikke hos JM, men hos gynekolog på sykehuset idag..hun utførte innvendig UL på det "lokale" sykehuset..

Det finnes ikke noe som heter private klinikker i 50 mils omkrets, og sykehuset i seg selv ligger en 2 timers lang kjøretur hjemmefra..

Jeg har bare en plass å få hjelp, og det er der....

Jeg begynner å mistenke svangerskap utenfor livmoren mer og mer nå....men det går bra!

Vi prøver på nytt, det har sambo erklært!

Det er noe som heter at ingenting er så galt at det ikke er godt for noe; denne spiren var overhode ikke planlagt og det tok laang tid å fordøye at vi skulle bli foreldre...nå når det viser seg at spiren ikke ble til noe, VIL vi faktisk prøve på nytt så snart som mulig!!! ;)

Skrevet

Hørte og så hjertelyden på onsdag, den lå da på 160 og hørtes ut som en slags gallopp ja.. ;)

Mente for all del ikke å skremme noen, dette skjer så sjeldent at det er ikke noe å bekymre seg for!!! :)

Klem

Skrevet

krysser fingrene for deg, at er det skjedd det som j sier da håper jeg dere kommer raskt tilbake på banen igjen her:)

ble ganske nyskjerrig ang hjertelyden... orker du å svare på det?

*tvitvi* må rooope ut til meg på mandag så jeg vet hva som skjer...

Skrevet

ahh der kom det ja;) uff og uff... får jo litt noia;) hehe...

som sagt, rooooop på meg på mandag da... krysser alt for deg jeg!!! får du ikke ny ul så krev det før eventuell utskrapning... håper du får ei anna dame på mandag!

Skrevet

Er det mulig at fosteret forsvinner i løseluften i løpet av to dager da??

Hadde vel ikke hørt hjertelyden hvis du hadde svangerskap utenfor livmoren eller? Trodde svangerskap utenfor livmoren ble veldig smertefullt tidlig i svangerskapet jeg men.....

Håper du får komme inn på ul igjen på mandag å at det er en annen som undersøker.

Lykke til iallefall. =)

Skrevet

Kjære deg...utrolig trist å lese!

Men det virker veldig merkelig at du fikk inn hjertelyd om det ikke var noe der...ingen person har hjerterytme på 150 slag!

Jeg hadde bedt om en ul til....Legene kan ta feil!

Krysser fingrene for deg jeg også.

God klem til deg

Skrevet

Jeg kan nesten garantere at det ikke er graviditet utenfor livmoren, det ville du merket mye før ved å få enorme smerter. Slike ting blir somregel oppdaget i uke 6-8 fordi embryoet da begynner å bli så stort at det sprenger egglederen, noe som skal gjøre forferdelig vondt og man vil styrtblø av det. Har 2 venninner som har opplevd dette, og de sa i hvertfall at man kan ikke gå med dette lenger enn til uke 8 maks.

Skrevet

Kjære deg, trist å lese om alt som har skjedd med deg i siste dagene...Men, jeg har lest annet innlegg hvor du fortelle om at du hadde blodninger i noen dager...Jeg tenker at du kunne har abortert (SA) og ikke laget merke....det er veldig vanlig..

Jeg onsker deg lykke til...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...