Anonym bruker Skrevet 13. mars 2009 #1 Skrevet 13. mars 2009 Hvor mange ultralyder er det normalt å få i løpet av svangerskapet? Virker som mange får en, mens andre får flere. Hva skal til for å få flere? Da jeg fortalte moren min at jeg ikke hadde fått beskjed om at jeg skal ha mer enn den ene ultralyden jeg har hatt, syntest hun det var rart. Pluss at siden jeg er liten av vekst (153 cm) og barnefaren og hans far igjen er store av seg, ville hun trodd at de ville følge ekstra med om det ikke ble for liten plass for barnet. Så hva er normalt?
Gjest -<<- Skrevet 13. mars 2009 #2 Skrevet 13. mars 2009 Det vanlige er en ultralyd. Mange får flere ultralyder dersom de opplever f.eks blødninger, smerter, er veldig usikre på termin tidlig i svangerskapet, symfysemål kan tyde på vekstavvik, har hatt IVF, har hatt tidligere spontanaborter osv.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2009 #4 Skrevet 13. mars 2009 èn er vanlig. Den ordinære rundt uke 18. Jeg var også i uke 9 (2cm lang knøtt) og 13 (6cm lang knøtt), pga kraftig kvalme/oppkast/vektnedgang og innleggelse. De to gangene ante jeg ikke at de ville sjekke med ul, så var ikke noe time jeg fikk på forhånd. Overraskende og spennende å ha sett fosteret fra begynnelsen. Var også på 3D (privat og betalt) i uke 28, absolutt verd pengene
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2009 #5 Skrevet 13. mars 2009 Det vanlige er en, og den er rundt uke 18. Jeg hadde 2 i begge mine svangerskap. I første var det i uke 6(pga tidligere SA) og så i uke 18. I andre svangerskap var det ordimær UL, og så i uke 35 pga mistanke om vannavgang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå