Sjokoladefrik Skrevet 13. mars 2009 #1 Skrevet 13. mars 2009 Hva er favoritten? Har aldri laget pai... Men er jo så godt! Og gjerne deig-oppskrift også, hvis du har.
EinFrosk Skrevet 13. mars 2009 #2 Skrevet 13. mars 2009 Jeg har ingen oppskrift i hodet, men pleier å lage fyll av karbonadedeig, tomatboks, løk, sopp og ting jeg har i kjøleskapet. Drysser litt vellagret ost på toppen, så blir det skikkelig godt:-)
~Roskva~ Skrevet 13. mars 2009 #3 Skrevet 13. mars 2009 Løk og sopp :-) Skjær løk i tynne skiver, og surr den i smør på lav varme til den er gjennomsiktig. Skjær soppen i skiver, ha den i steikepanna med en skje vann, da "svetter" soppen ut masse ekstra vann. Etter noen minutter heller du av vannet, og tørker soppen lett i et kjøkkenhåndkle. Stek så soppen i smør til den har stekeskorpe på kantene. Bland løk, sopp, salt og pepper med et beger cottage-cheese, og fyll paien med dette. Stek på 200 grader i ca ti minutter. Eller Spinat og bacon Bruk MASSE spinat, den faller sammen til nesten ingenting. Stek bacon i små terninger. Fyll steikepanna med spinat, legg på lokk, og vent til spinaten "faller sammen". Bland med salt, pepper og et beger Cottagecheese.
Gjest Skrevet 13. mars 2009 #4 Skrevet 13. mars 2009 Tacopai )))) Om du søker etter den her, så finner du en knallgod oppskrift, som jeg ikke husker i hodet Det er hvertfall kjøttdeig, tacopulver, creme fraishe, gul og rød paprika, tomat og majones.. Deigen er veldig enkel å lage og smaker godt )))
Gjest Lykkeliten2 Skrevet 13. mars 2009 #6 Skrevet 13. mars 2009 min favoritt er butterdeigspai (individuelle)med spinat med hvitloek, hvit gjeitost (chervre) eller fetaost, baconbiter. eller kylling og sjampignonsaus (suppeboks fra campbell) eller biffgryte (tykkere saus enn vanlig) med gulrot, loek, sjampgnon, roedvinsaus eller vanlig brunsaus. jeg er saa godt som gift med en engelskmann saa vi spiser mye pai, men vi skipper ofte paideigen...bare lager lokk med potetmos... eller bruker ferdigkjoept.
En snupp - og en knert i magen Skrevet 13. mars 2009 #7 Skrevet 13. mars 2009 Men vil du ha dessertpai så kjøp frosne bær i frysedisken på Ica, hell oppi formen (etter du har trykket ut deigen), ha på litt sukker og vaniljesukker og stek i vei. Serveres gjerne med vaniljesaus. Knallgodt. Og superenkel oppskrift på deig tror jeg står på pakken (i alle fall på bringebærpakken).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå