Gå til innhold

Svangerskapskvalme og akupunktur. Noen erfaringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tok akupunktur i går for første gang, men syns heller jeg har blitt værre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg prøvdre tre ganger. ble hvertfall ikke bedre. vet ikke om det var anstrengelsen å sitte i bilen dit eller hva det var, men har aldri vært så kvalm som når jeg var ferdig der alle gangene.. til slutt ville dama stikke meg i underlivet. da sa jeg stopp. dette gidder jeg ikke mer. jeg vil ikke han noen nåler i magen! hun sa det egentlig var "forbudt" å stikke i magen til gravide, men at hun gjorde det i spesielle ekstreme tilfeller. hun var visstnok spesialist på dette feltet. hun forklarte meg om "teorien" til kinesisk akupunktur med tanke på denne typen svangerskapskvalme, og det var at menstruasjonsblodet som vanligvis skal komme ut ikke gjør dert når man er gravid, og derfor dannes det blokkeringer i underlivet som kan frigjøres med nåler? det er det dummeste og mest idiotiske jeg noen gang har hørt, man har jo ikke mensen når man er gravid, ingen eggrester eller blod som skal ut, og hva i all verden er det som lissom blokkerer da? jeg mistet fullstendig troen og skal aldri igjen ha en nål i kroppen igjen. mitt eneste råd etter et halvt år med kvalme siste sv skal og nå i 15 uke med kvalme, er å SPISE..helst hver time. hva du enn klarer å få ned i magen. når mangesyra kommer, da stiger kvalmenivået, brekningene begynner osv.

Skrevet

Jeg prøver akupunktur.. Syntes jeg virket bedre rett etterpå og resten av dagen,men ellers har jeg ikke merket noe..

Skal dit på mandag å da..Så får vi håpe det til slutt hjelper eller at kvalmen går over av seg selv snart,for er så ekstremt kvalm!

Jeg er snart 15 uker..

Skrevet

Jeg har ikke tatt det mot svangerskapskvalme, men mot andre ting. Jeg har ihvertfall hatt god effekt. Man kan bli verre de par første gangene, men etter 3.-4. gang bør man begynne å merke effekt. Imidlertid viktig å finne noen som virkelig har peiling, ikke bare har tatt et kort "brevkurs".

Vet om kreftpasienter som har hatt god effekt av akupunktur mot kvalme i forbindelse med cellegift, så det må da være verdt et forsøk?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...