2 små og en undulat Skrevet 13. mars 2009 #1 Skrevet 13. mars 2009 I hvilken uke merket dere nummenheten og når begynte det å bli skikkelig ille? Jeg hadde det i sist svangerskap, og er så redd for å få det igjen. Men nærmer meg uke 30 og har ikke merket noe enda...
hvalenmedoscarpåmagen Skrevet 13. mars 2009 #2 Skrevet 13. mars 2009 eg merka det ganske tidlig. Kan ikkje huske ka uke det var. Har 2 svangerskap fra før og har ikkje hatt dette problemet med dei. No er eg i uke 37 og vært sjukemeldt siden november på grunn av dette og bekkenløsning. Jobber som frisør så det seier seg sjøl att det blei umulig. Eg har sjukt mykje vatn i kroppen så dette forverrer det masse. Dei tre siste dagane har vært grusomme..satt seinast i går og grein fordi eg hadde så vondt i armane. Rot flyter og det er masse eg skulle gjort. Men klarer det ikkje. Krysser alt eg har for att du skal slippe denne gangen !!!
2 små og en undulat Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. mars 2009 Takk for svar! Føler virkelig med deg, jeg vet hvor fælt det er.
♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 13. mars 2009 #4 Skrevet 13. mars 2009 Jeg må innrømme at jeg ikke husker når det satte i gang, men har hatt det noen uker nå. Akkurat nå er jeg inne i en bedre periode ("bank i bordet"), men for et par uker siden var det skikkelig ille. Da var jeg i uke 35. Jeg håper du slipper unna, det er noe skikkelig herk !! :-)
2 små og en undulat Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 13. mars 2009 Mother2be: Noe spesielt annet som har skjedd iom at det er litt bedre nå enn for 2 uker siden? Har du f. eks mindre vann i kroppen nå? Da jeg hadde det sist gang, ble det bare verre og verre og endte opp med at jeg ikke sov mer enn 10 min om gangen pga hender som dovnet helt bort:( Håper du beholder den gode perioden din:)
Maria1979 Skrevet 14. mars 2009 #6 Skrevet 14. mars 2009 jeg fikk det rundt 6.mnd....nå sover jeg med skinner på hendene,kjøpt på apotek.Mueller med metallvinkel i håndleddet spesielt beregnet å Carpal tunnel syndrom.Det hjelper ganske bra,men på morgenen er slaget tapt uansett....Har igjen litt over 1 uke til termin nå,og i de siste ukene har det blitt ille. Det hjelper for meg å strikke med litt"tykke"pinner by the way.
♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 17. mars 2009 #7 Skrevet 17. mars 2009 Beklager at jeg er litt sein med svar - har hatt svigermor på besøk siden helgen - da er det ikke like lett å få satt seg ned ved pc'en... ;-) Næææiii... tror egentlig ikke det er noe jeg kan sette fingeren på som kan være årsaken til bedringen. Jeg har faktisk MER vann i kroppen nå, enn jeg hadde... De siste par dagene har det blitt litt verre igjen faktisk, men da har jeg brukt hendene mer også. Så for meg virker det som det blir verre når jeg bruker hendene mye iallfall... Ellers har jeg funnet stillinger å ha armene i når jeg skal sove, som gjør at de ikke blir fullt så ille. F.eks må jeg ha høyre armen liggende rett ut fra kroppen og litt høyt (f.eks oppå en pute) når jeg ligger på høyre side. Venstrearmen har jeg da liggende langsmed kroppen og låret på venstre side. Når jeg ligger på venstre siden må venstre arm ligge litt skrått oppover mot sengeenden liksom, og også litt høyt, mens høyre armen da må ligge langsmed kroppen og låret på høyre side ;-) Kanskje klønete forklart, men.... *rødmer* Dette hjelper iallfall veldig for meg på natten. Men jeg våkner jo av smerter noen ganger i løpet av natten allikevel, bare ikke like ofte. Beklager at jeg ikke har noe bedre svar til deg...
Line3 Skrevet 17. mars 2009 #8 Skrevet 17. mars 2009 Hei. Prøver meg her inne også jeg i tilfelle jeg ikke får noe svar på det på tråden jeg laget. Kan man ha dette syndromet uten å være følelsesløs/nummen av og til. Jeg har bare vondt og ingenting annet. Mest om natten da.
♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 17. mars 2009 #9 Skrevet 17. mars 2009 tja... det er vanskelig å si, men det vil jeg tro ? Du kan jo nevne dette for legen/jordmor neste gang du skal på kontroll. Men jeg er ganske sikker på at det er carpal tunnell-syndrom du sliter med ja. Eller evt rett og slett bare veldig mye vann i hendene, som gjør at det blir vondt. For meg er det sånn at det er jo ikke hele hånda som er nummen/følelsesløs heller. Det er tomlene og peke- + langfinger på begge hender. Det føles som de liksom "sover", nesten hele tiden. Da dette startet på meg, var det mest om natten, men det utviklet seg til å være store deler av døgnet sånn etterhvert.
♡ Mors-lykke ♡ Skrevet 17. mars 2009 #11 Skrevet 17. mars 2009 Hehe, nei, morsomt er det ikke ;-) Men så lenge jeg vet at det med all sannsynlighet går over etter fødselen, så er det liksom greit ;-) Jeg håper allikevel at du slipper å bli hardt angrepet av dette, for det er jo litt "invalidiserende" på sett og vis (vanskelig å pusse tenner, skjære brød, smøre på brødskive, knyte sko er håpløst) Lykke til videre ! :-)
Line3 Skrevet 17. mars 2009 #12 Skrevet 17. mars 2009 Sant nok det, man kan holde ut det meste hvis man bare vet det er for en kort tid - og med en herlig belønning Takk i lige måde
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå