Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, er det skadelig å ta paracet? har fått skikkelig influensa og hodet føles som om det sprenger sanrt.

Legen min er skeptisk, mens en sykepleier sier at det er det bare å ta. Noen som vet?

:))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min lege sa jeg måtte vente så lenge jeg klarte.. Bruke masse saltvann og nesespray om det ikke virker.. Men man kan godt ta en paracet eller to. Føler seg gjerne litt bedre da, og tror ikke babyen er tjent med at man er helt utslått heller.

Er jo ikke snakk om at man skal spise masse Paracet gjennom svangerskapet heller, bare å komme gjennom dagene mens man er syk..

Skrevet

Paracet går greit, ibux man skal holde seg unna :)

Det som kan være skadelig er store mengder (misbruk) , men om man tar en fordi man ikke føler seg bra er dette en helt annen sak så det er ingenting å være bekymret for. Jeg har selv tatt paracet under svangerskapet.God bedring :)

Skrevet

Skal du ta smertestillende når du er gravid så bør det være paracet (event panodil som også har paracetamol som virkestoff)

Hvis du er sjuk er det bedre med paracet enn med høy feber :o)

Skrevet

Legen min sa jeg kunne ta dosen som står på paracet pakken. Det sa de på legevakten oxo.

Skrevet

Tusen takk for svar :)

Blir jo litt usikker

Skrevet

Veldig sant det som MW skriver; paracet er mye bedre enn å gå og være syk. Både fastlegen, legevakten og jordmor har sagt til meg at Paracet er de gravides smertestillende, så ikke ha dårlig samvittighet for dette :)

Skrevet

paracet/pamol/panodil/pinex kan du fint bruke, bare hold deg til doseringen på esken. Hvis du har feber har ikke småen godt av å bli overopphetet og det kan være lurt å ta paracet.

Ibux bør du derimot holde deg unna.

Vil anbefale deg hyperton saltvannsspray hvis du har tett nese også... det er en saltvannsspray med "sjøvann", dvs. mer salt og mer effekt på slimhinnene. Og helt trygt:)

God bedring!

Skrevet

Paraceten virket og formen er myyyye bedre :-))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...