Gå til innhold

TIDLIG UL ETTER SA OG MA


bemy

Anbefalte innlegg

Begynner hjertet å slå i mors uke 6 og fosterets uke 4 eller fosterets uke 6 og mors uke 8?

 

Jeg skal bestille tidlig ul og er idag 4+4 uker på vei..

 

Dette blir nr 3 men jeg blir like grønn hver gang hehe. Og så morsomt at det fremdeles er like spennende selv om det ikke er førstemann:o)

Har mistet 2 ganger, fikk først en datter så mistet jeg et år senere. Fikk så en datter til og så mistet jeg på ny. Nå er jeg gravid igjen og satser på at det skal gå fint denne gangen, men vil ha en tidlig ul for å se at hjertet slår!!

 

Ellers håper jeg at vi alle får en fin ventetid mot november.. Er veldig usikker på om det blir ks eller vanlig fødsel denne gang. Har gjort begge deler og kan vel bare konstantere at begge deler har ulemper og fordeler:o) Godt jeg har noen mnd på å bestemme meg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på ul i dag og han mente jeg var 5 uker på vei og da regner jeg med at det er fostert som er 5 uker og jeg i uke 7. Jeg kunne ikke se hjertet slå det jeg så var bare fosterposen, men skal tilbake om 14 dager håper å se mer da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ikke lett å forstå dette her. Når jeg sjekker terminen min på babyverden.no så kommer det opp at den 20 mars ca, så begynner hjertet å slå. og der står det da at jeg er 6 uker på vei, mens den lille er ca 4 uker.. Kan jo hende det er derfor de ikke så noe hjertelyd hos deg, fordi du er 5 uker på vei, mens den lille er 3 uker ..

 

Jaja, jeg før ringe legen å høre med han. Vil ha ul så tidlig som mulig, men ikke før hjertet har begynt å slå, så da får jeg drøye litt før jeg bestiller ul time..

 

Lykke til i allefall:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I boka mi (fra "Babyverden") står det at hjertet begyner å slå omtrent på embryoets 25. dag - dvs når embryoet er 3 uker og fire dager, eller man er 5 uker og 4 dager på vei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei dette er sannelig ikke enkelt, men de stedene jeg har vært inne å skaffet med info later det til at fosteret begynner å utvikle hjerte, hjerne og ryggmarg i fosterets uke 3, men at det ikke kan ses hjerteslag før i fosterets uke 5 dvs, mors uke 7.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg var på tidlig ul når jeg var 6+3 og fikk da se et hjerte som slo. Har hørt at hjerte begynner å slå i uke 6, alså fosterets uke 4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er 7 uker på vei, altså fosteret er 5 uker, var på UL på torsdag og der fikk jeg se hjertet slå. Legen sa også at jeg var 5 uker på vei, og det må være fosteret han mener, ellers ville vi ikke sett hjertet. jeg skal også tilbake om to uker for å sjekke opp igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...