Gjest Skrevet 13. mars 2009 #1 Skrevet 13. mars 2009 Jeg skrev for et par dager siden at den lille gutten min var så rar i pusten og sånn. Igår til morran var han skikkelig ille, så jeg bestilte time hos legen min. Vi fikk komme etter noen timer, og når vi var der, så sier legen: Nei dette går fint, syntes han ser helt fin ut jeg. Jeg hører han jobber veldig med å puste, så du skal få med resept på astma medisin, så vil det nok hjelpe! Hun sa hun så etter hvordan han pustet og sjekket lungene, men hørte ikke noe, så da var jo alt fint sa hun. Jeg satt der og visste ikke helt hva jeg skulle si, prøvde å si at han sliter veldig med å puste inni mellom. Men hun sa det ikke var farlig. Hun var en halvtime forsinket, så når jeg spurte om hun kunne forklare meg hvordan jeg brukte astma medisinen, så var hun så kjapp og sa det står forklaring på pakka osv. jeg sa jeg måtte ha det inn med tskje, og hun forklarte veldig kjapt igjen, jeg rakk med andre ord ikke å få det med meg denne gang heller:( Så vi dro hjem, jeg kom inn døra, og skulle gi lillegutt noe mat. Han ville ikke ha nesten, så da tok jeg han i vogna, kom meg på apoteket for å hente medisinene, og dro hjem. På vei hjem hørte han så rar ut. Vi kom inn, og han slet skikkelig med å puste. Var så hes og hostet så stygt, og stoppet opp et par sekunder å puste ved gjevne mellomrom. Jeg var da alene, var så redd, gråt og gråt, visste ikke hvor jeg skulle gjøre av meg. Prøvde denne astma medisinen, men den hjalp ikke. Jeg ringte legevakta, og uten at jeg rakk å si så mye, hørte hun på gutten min at han slet. Jeg ble satt over til ambulansen som ville høre på pusten og de sa bare at vi er på vei!! Det høres ut som kikhoste sa han. Men så,,,,kom ambulansen, og vi måtte bli med til Ullevål. Dette var jo ikke noe farlig altså, men så utrolig vondt når det holdt på. Nå skal det sies at til tross for å puste vanskelig, smilte jo gutten min av de rare ambulansefolka som kom hihi... Også så spennende å kjøre ambulanse da gitt, mye rart å pelle på Han fikk oksygen tilførsel, så turen gikk greit. Når vi kom frem, ga de han noe innhalasjon av adrenalin og saltvann og det hjalp, FOR 1 time, da tetta det seg igjen:( Han fikk en ny tilførsel, denne gang med kortison, og det hjalp bedre... Så da måtte vi bli over for å passe på at han ikke ble ille igjen!! Han måtte ha igjen kl 24, og etter det sov han og var våken kun en gang i natt. Når legen kom kl 09, fikk vi vite at han hadde falsk krupp. godt å vite hva det var. Nå er vi hjemme og gutten min er bra, men er jo ikke helt frisk. Bare sånn til slutt: JEG SKAL BYTTE FASTLEGE. FAENS MØKKA KJERRING ALTSÅ!!! En annen ting hun kjerringa har gjort, er jo det at jeg hadde diabetes fra før, så etter vi kom hjem fra sykehuset etter fødsel, sa hun at jeg skulle følges opp på sykehuset, men denne gangen tlhørte jeg visst Ahus. Hu skulle sende epikrise, jeg skulle vente på time i posten. Det kom aldri noe i posten, først i januar fikk jeg vite at hu hadde skrevet at jeg hadde svangerskapsdiabetes og ikke diabetes fra før, så nå må jeg gjennom alt på nytt:( Huff.... Gutten min er 8 mnd;)
♥Love is in the aiR♥ Skrevet 13. mars 2009 #2 Skrevet 13. mars 2009 Ååå, stakkars gutten din! Og faen for en møkkalege da=( Sikkert lurt å bytte ja! Hadde jeg også gjort...
Gjest Skrevet 13. mars 2009 #3 Skrevet 13. mars 2009 Ja dritt lege!! Jeg ringte å klaga ista. Så jeg håper hun ringer meg, så jeg kan ffortelle direkte til henne hva jeg mener!!! hun skal liksom ha 3 barn og ha vært gjennom barnesykdommene? Huff....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå