Gå til innhold

Er så forbanna på if forsikring!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tror dere ikke de bare har "slettet" livs og uføreforsikringen vår?

Og vi som strevet som bare det med å få gjennomslag for den. (mannen min hadde blodkreft på ungdomskolen, og er nå 31 år). Dette gjorde at han fikk avslag flere steder. Fikk til slutt gjennomslag hos gjensidige, etter MYE om og men. Senere så kom if med et bedre tilbud, og vi satte forsikringene over dit. Så byttet vi selskap på bil, hus etctilbake til gjensidige, men gav klar beskjed om at dette IKKE gjaldt livs og ufør... og hva har de gjort da? joda, de har slettet alt de! Og nå må vi på den samme mølla igjen, for de sier de ikke finner noen info på oss lenger!

Blir så frustrert og lei meg! det kan da ikke være slik at det her skal gå utover oss på den måten, og at de som har gjort feilen skal slippe unna?

har vi ingen rettigheter eller? de var ikke imøtekommende i det hele tatt!

ååååååååååhhhhhhhhhhhhhhh... jeg er så lei meg og sint!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er vel opp til dem å dokumentere at dere har sagt opp forsikringen. Kontakt forbrukerrådet.

Skrevet

Høres rart ut. Kan dere ikke sende dem kopier av brev og avtaler som If tidligere har sendt dere? Det bude da vært greit å bevise at dere er kunder der selv om If ikke finner dere i systemet.

Hvis ikke bør dere vel kontakte forsikkringsklgenemda.

Lykke til.

Skrevet

Ja, en skulle jo tro at det er deres oppgave å dokumentere det, noe de ikke kan, for vi har ikke sagt den opp! Men de var så lite samarbeidsvillige at det er til å bli kvalm av! Vi får snakke litt mer om det i helgen, så får vi prøve å få ordnet opp i det på mandag.

Takk for innspill!

Skrevet

Har hatt trøbbel med dem jeg også.

En selger ringte og var veldig pågående.

Jeg sa at jeg ikke ville takke ja til noe over tlf. og han sa at jeg måtte svare OK på en mld han sendt for at ting skulle tre i kraft.

Jeg svart IKKE på mld. jeg fikk på mobilen, men allikevel dukket det opp konvolutter i postkassen min med regninger i for over 9 000 kr.

Jeg holdt på å klikke i vinkel !!!

Ringte kundeservice, og ble gudskjlelov møtt av et menneske som ble like oppgitt over dette som det jeg var. Hun ryddet opp i saken for meg !

Ringte for sikkerhets skyld bilforskikringen min, og tror du ikke den dusten hadde sagt den opp ! MEN, ringt tilbake å trekt tilbake oppsigelsen. Så alt ordnet seg, men allikevel !!!

Skrevet

Har også hatt problemer med dem. Jeg sa opp inbo forsikringen min hos dem sånn at den ikke skulle over i et nytt år. bare gjelde ut perioden. Men alikvel sendte de regning på et nytt år. kontaktet dem og joda det sto at jeg hadde sagt opp så bare å se bort fra papirene.

4 uker senere fikk jeg purring, kontaktet dem igjen og fikk beskjed at nå var allt greit.

Både sammen med regning og purring hadde de sendt med heftet med forsikrings papirene.

Og plutselig fikk jeg inkassovarsel for å skulle betale disse papirene.

Veldig fancy papir de var trykket på også må de ha vært for de skulle ha nesten 600kr.

Da ble jeg så forbanna at jeg ringte og ga klar beskjed at om ikke de slettet det nå og all referanse til meg fra datan deres gikk jeg til media og fortalte hva de holdt på med......

Aldri hørt noe mer fra dem etter det.

Skrevet

Gå til VG med dette. Sånt går virkelig ikke an. Hvor mange andre gjelder det også? Som ikke vet det?

Skrevet

De skal ha dokumentasjon på at forsikringen er sagt opp ja. Kontakt forsikringsklagenemda hvis de ikke finner dette.

Skrevet

En oppsigelse skal ha underskrifta deres, såvidt jeg vet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...