Anonym bruker Skrevet 13. mars 2009 #1 Skrevet 13. mars 2009 Jeg er så misfornøyd med knertens barnehage. Jeg mistenker at de ansatte ikke leker noe særlig med barna. Jeg tilbrakte jo noen dager i barnehagen under tilvenningen og syntes at de voksne gjorde svært lite for å aktivisere barna, og når jeg har kommet for å levere mini så har de ansatte sittet i en sofa og lest avis og drukket kaffe... Når vi har hentet og de har vært ute så har barnehagetantene stått midt på plassen uten å gjøre noe som helst mens barna har lekt for seg selv. Og en dag da jeg kom for å hente så satt mini på bakken foran hun ene og gråt. Da hun så meg skyndte hun seg å løfte han opp. Hadde jeg vært oppmerksom på det hadde jeg nok stoppet opp og prøvd å se om de lot han sitte der, det kan jo være at han nettopp hadde begynt å gråte da jeg kom. Jeg er litt redd for at han skal bli for lite stimulert. Tanten min jobber i barnehage og da jeg fortalte henne om barnehagetantenes kaffedrikking og avislesing ble hun helt forskrekket. Nei, sånt hadde de ihvertfall ikke tid til der hun jobbet, de var jo ansatt for å leke med barna! Og det var jo nettopp det jeg forventet da knerten skulle begynne i barnehagen også. Det er jo meningen at de som arbeider der skal gi barna omsorg! Tanten min anbefalte meg å ta det opp med bestyreren, men da måtte jeg trekke litt på smilebåndet, for den største kaffedrikker/avisleseren av dem alle er jo nettopp bestyreren...!
9nah Skrevet 13. mars 2009 #2 Skrevet 13. mars 2009 det der hørtes ikke bra ut!!! aldri sett de ansatte i barnehagen til dattern min sitte i sofaen og drikke kaffe og lese avis. ville forsøkt å ta det opp ja....ikke noe pluss at bestyreren er 'av samme ulla' da men....lykke til!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2009 #3 Skrevet 13. mars 2009 Akkurat det å sitte å lese avisa kan de gjøre i pausa si, men å ta seg en kopp kaffe gjør de ansatte i vår datters bhg ofte, og jeg ser ikke noe galt i det. De sitter ved spisebordet som er midt i rommet, og har oversikten på barna. Jeg tenker ikke at de ansatte er der for å leke med barna, tenker at de er der for å veilede de, vise de hvordan ting skal gjøres, synge, lese osv. Men akkurat lekebiten har ihverfall jenta mi veldig godt av å klare uten voksne siden hun ikke har søsken og får mye voksenkontakt ellers. Barn lærer utrolig mye av hverandre, og får mye igjen for at de voksne ikke blander seg inn hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 16. mars 2009 #4 Skrevet 16. mars 2009 HI her. Jeg er enig i at de små har godt av å få leke alene, men mener også at de voksne skal være til stede for barna, synge, lese og vise omsorg. Og selv om de ikke trenger å aktivisere barna gjennom hele dagen så synes jeg det er viktig at de tar seg tid til å sette seg ned og leke litt med de innimellom. Det føler jeg at det blir lite av når de voksne er mer opptatt av å lese avis og drikke kaffe enn å følge med på barna. Idag da jeg skulle levere mini i barnehagen var det kun en på jobb. Hun satt på kjøkkenet med avisen i den ene hånden og kaffekoppen i den andre, og ryggen til døren. Barna lekte i dagligstuen og det er ikke mulig å se fra kjøkkenet og inn i stuen så hun hadde overhodet ingen kontroll på barna. Hun hverken snudde seg for å hilse eller se hvem som kom da vi kom, og først da jeg var nesten ferdig med å kle om mini kom hun ut for å hilse på. Like før vi skulle gå kom en av de andre på jobb og hun tok seg av mini. Det siste jeg så når jeg gikk ut døren var at tidligvakten hadde satt seg ned med avisen igjen. Jeg vurderer å si opp hele plassen fordi jeg ikke føler meg trygg på at mini blir tatt vare på, men det er samtidig ikke lett å stå uten barnehageplass heller. Jeg har ved flere anledninger nevnt at gutten min bør være under oppsyn hele tiden. Han har nettopp fylt ett år, men er veldig til å klatre, putte ting i munnen osv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå