Gå til innhold

ang permisjon (treng svar fort)

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi skal ha perm m 100% lønn/foreldrepenga. 44 uke eller?

kor lang e pappaperm? 6 eller10 uke?

kor lang perm har eg igjen når pappa-perm e trekt ifra???

termin 6.juli, går ut i perm 15.juni.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vanskelig dette med permisjon syns jeg også! Men slik jeg har forstått det så er de 44 ukene inkludert de seks ukene til pappaen, slik at mammaen kan ta ut maks 38 uker. Men hvis du føder etter 1 juli tror jeg de nye reglene gjelder der pappaen kan ta ut 10 uker. Tror at 2 av disse ukene blir tatt fra mammaen sin kvote og at den totale kvoten blir på 46 uker, og maks uker til mammaen blir 36? Noen som har mer peiling og kan si at dette stemmer?

Skrevet

Mener også det er slik. Blir jo vanskelig for de med termin rundt 1/7 da! Hvordan planlegge når man kan føde både før og etter 1 juli. Men de må jo sette en dato....

Beste er å høre med nav, evt lete på nettsidene deres vil jeg tro.

Skrevet

Jeg spurte jobben min om dette og de sa så fint til mg: Send inn melding om permisjon med tanke på de reglene vi har nå ( jeg har termin 28 juli) Så fikk jeg beskjed om å skrive som "kommentar" nederst at denne permisjonen er med forbehold om endringer fra 1 juli, jeg vil da melde min permisjon på ny med mer riktig data. Det viktigste de trenger å vite sånn i starten er jo når du går ut i permisjon, og det vet vi jo egentlig når vi har passert ordinær UL.

Håper andre kan benytte den løsningen. Jeg ville spurt jobben min om det kunne ordnes sånn så har du litt mer tid på deg til å planlegge permisjonen og sånt når det er litt kortere frem i tid. Mye som må planlegges laangt frem i tid ....

Skrevet

De 44 ukene er inkl de 6 ukene til pappa. Dersom du føder etter 1 juli, får muligens pappa 8 uker

Skrevet

10 uker for pappa gjelder for dem som tar ut 80% lønn og føder etter 1. juli

Skrevet

Føder du etter 1.juli får pappa 10 uker pappaperm mens mamma mister 2 uker (dvs. pappa får 6uker+2nyeuker+2uker fra fellespermisjonen) Så fødsel etter 1.juli gir 46/56 uker perm. ved hhv. 100% / 80% lønn og da må man trekke fra 10 uker som er forbeholdt pappan.

Skrevet

Må far ta 10 uker eller kan mor ta disse to ekstra ukene?

(at far bare tar 8)

Er det bare til å ringe å snakke med nav ang. alt dette??

Føler de gjør så mange forandringer...

Skrevet

sånn jeg har forstått det må far ta alle 10 ukene...

tror det kan være lurt å ringe nav og spørre der altså...

Skrevet

jeg har nå vært innom nav ang dette her.. jeg har termin 1 sep. så her er det 46 uker som skal fordeles.

Far må ta 10 uker og jeg får det 36 ukene som er igjen... syntes det er litt lite jeg da men men .. vi vil og må ha med 100% lønn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...