megh Skrevet 13. mars 2009 #1 Skrevet 13. mars 2009 Har fått vite i dag at jeg har fått det i urinen også. Så nå skal jeg på antibiotika/pencilin under fødselen. Vet jo at det stort sett går bra, men det hadde vært godt å snakket med flere som har det. Evnt noen som har hatt det og at det har gått fint
Gjest leelu25 - ks 26.mars :) Skrevet 13. mars 2009 #2 Skrevet 13. mars 2009 Jeg har hatt oppblomstring 2 ganger i dette svangerskapet og det har blitt påvist i urin begge gangene og jeg har da blitt behandlet med antibiotika med en gang ettersom når det er påvist i urin er det veldig mye av bakterien til stede, så det ville jeg spurt om hvis jeg var deg. Det er også viktig at det står med gul uthevning på helsekortet ditt at du skal behandles under fødsel grunnet GBS. Hos meg står det 2xGBS positiv- behandles under fødsel. ( i mitt tilfellet skal jeg ha ks av andre årsaker- men skal også under ks behandles med antibiotika) Grunnen til at de ikke behandler om det bare er påvist i skjeden er fordi det er så mange gravide som har det, men når det er påvist i urin er det veldig lurt å behandle det med en gang, også kan du selv gjøre noen tiltak for at det ikke skal blomstre opp igjen. Min har ikke kommet tilbake etter siste kur og jeg skal ha ks om 13 dager. Du kan bruke Vivag-kapsler og lactal-tuber i underlivet - Jo surere miljø du har der nede jo mindre trives bakteriene. Sov også uten undertøy slik at du får luftet underlivet ditt på natta Det går veldig bra om man bare passer på og tester seg ofte med bakerieprøver fra skjeden og at man er veldig OBS! Lykke til
megh Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. mars 2009 Men hva er egentlg poenget med å få antibiotika rett før, når jeg allikevel skal få det fire ganger i timen etter at fødselen er i gang. dvs rier, eller vannavgang?? Det praktiseres så forskjellig så jeg blir litt forvirra.
megh Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 13. mars 2009 mente en gang hver fjerde time, ikke fire ganger i timen
Gjest leelu25 - ks 26.mars :) Skrevet 13. mars 2009 #5 Skrevet 13. mars 2009 Det er pga når det påvises i urin så er det veldig mye av bakterien i skjeden, og hvertfall her jeg bor da vil de behandle det under svangerskap for å være på den sikre siden :-) det finnes også masse info her: www.gbs-info.net NB! der ligger det også noen triste historier, så ikke les dem, men der står det masse nyttig om selve gbs-streptokokkene
megh Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #6 Skrevet 13. mars 2009 Legen ringte og sa at jeg skulle gå på antibiotika nå også, så da begynner jeg med det i kveld. Visstnok samme prosedyre her også da .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå