Gå til innhold

Elendige bekkenbunnmuskler


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fått et sånn hefte fra jordmor hvor det står om trening av bekkenbunnmusklene. Må bare si jeg er elendig til å trene også da, for glemmer det hele tiden + at det er så kjedlig.

 

Det står nå at når man strammer de musklene så skal man holde fra 6-8 sekunder...men her klarer jeg kun å stramme de, men ikke holde de.

 

Men håper virkelig jeg kan trene opp dette! Kjenner jo at jeg har blitt slappere der nede og at det kan komme en dråpe eller to ved nysing, eller hvis jeg må veldig på do:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei

Jeg har samme problem som deg, klarer å strammen men ikke holde. Gikk til legen og fikk henvisning til fysio, synes det er veldig viktig at jeg vet hvordan jeg får kontroll over de musklene før fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det knipeøvelser du gjør?

 

Jeg går til fysio pga av bekkenløsning og har fått beskjed om å gjøre knipeøvelser. Har gjort det i en månedstid nå. Prøver å være veldig strukturert så har gjort det nesten hver dag. Jeg merker at det hjelper på diverse lekasjer som kan komme.

 

Hvis du er strukturert så vil du merke at det blir lettere å holde de sekundene du skal holde og kanskje du også klarer noen ekstra sekunder etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja knipeøvelser. Tenker det er viktig å begynne så man slipper lekkasjer...

Håper at jeg klarer å være strukturert å trene hver dag og at jeg klarer å øve det opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar ikke lang tid å gjøre det. Jeg gjør det hver morgen før jeg går i dusjen. Begynte med 10repetisjoner og økte etterhvert som det ble lettere.

 

Stå på

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anbefale dere å gå inn på www.corewellness.no å bestille en treningsdvd for mage, rygg og bekkenbunn. Den er laget av Kari Bø som er professor ved Norges Idrettshøyskole.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...