Gå til innhold

termin i juli og søkad om foreldrepermisjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søker dere som skal ha 80% dekningsgrad 56 uker permisjon (nye regler) eller 54 uker (gamle regler)? Hos NAV står det bare om 54 uker og 6 ukers fedrekvote og ingen opplysninger om de nye reglene. Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei jeg fikk beskjed om å søke som vanelig å skulle jeg føde etter 1 juli (har termin 13 juli med nr 4 å men alle har kommet før termin )ville dette bli gjort om automatisk fikk jeg beskje om .

Det blir jo alltid sendt melding til nav når du har født pga barnatrygd osv

Men er du usikker så kan du jo ringe til nav der du bor å høre :)

Skrevet

Hei.

jeg har termin 06.August og fikk beskjed om å søke slik det står nå.

Da vil jeg med 80 % dekning få 48 uker og pappaen vil få 6 uker.

Etter 1.juli vil det muligens komme nye regler, men jeg ser ikke for meg at de kan ta i fra oss mødre med 80 % dekning de 2 ukene som blir forskjellig her, hvis vi har fått et innvilget vedtak. ( Mor vil da med 80 % kun få 46 uker, men far får 10 uker )

Det vil sikkert bli en overgangsordning her.

Skrevet

Hei igjen,

jeg sjekka opp med NAV og fikk dette svaret:

"De nye endringene du refererer til er ikke vedtatt enda, så dere får søke etter de gamle reglene. Når dere får vedtak vil de ta hensyn til om dere kommer inn under nye regler."

Skrevet

Jeg spurte ei på NAV om disse nye reglene fra 1 juli, og hun visste om at det skulle komme nye regler 1 juli. Hun mente det ikke skulle det, for da hadde de visst det..

Jeg søker etter de gamle reglene..

NAV er rotete, både muntlig og på nettsiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...