Gå til innhold

Det kommer til bli kun en eneste tale i bryllupet vårt...:-(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Verken mine, eller min forlovedes foreldre, er personer som taler. De har allerede sagt at det ikke kommer noen tale fra de... Fadrene mine har sagt at de er typisk følelses- menneske, og kommer bare til å grine..ergo ingen tale fra de. Vi har tre søsken tilsammen, og min bror er for ung til å se poenget med tale..min forlovedes bror er så sjenert at han har problemer med å snakke med sine foreldre (!!) og hans søster, som faktisk er profesjonell musiker og dermed ikke burde se porblemet med å hold en tale, har sagt at hun bare vil være gjest og slappe av...

Så sa min forlovedes forlover at han ikke turte...og mine forlovere kommer garantert med sang...

Jeg syns dette er trist jeg!! Eneneste tale, og den er fra brudgommen...

eller overdriver jeg nå? Syns bare at alle andre har så utrolig mange taler...må sette av mange timer under middagen og sånn, bare fordi det blir mange talere...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det høres jo helt latterlig ut! For det første, så anser jeg det som en del av jobben til forloverne å holde tale! Det burde de ha tenkt på når de takket ja..

Og hvis ikke foreldrene deres tør å stå foran en forsamling og holde tale, så kan du jo hinte til dem at det betyr veldig mye for dere, og om de ikke kan lage en sang som alle skal synge i stedet!?

Men så bør dere jo også ha en "takk for maten"-tale? Der kan dere jo spørre hvem som helst som passer til oppgaven!

Og så er det vel også koselig om bruden har en liten tale til sin mann også? :)

Skrevet

syns også du kan holde tale til mannen din ja.

Skrevet

En må jo også ønske velkommen. Så er jeg enig i at du også kan si noen ord til din mann. Og takk for maten-tale er obligatorisk - spør en som er komfortabel med å snakke foran forsamlinger.

Synes faktisk at forloverne skal holde tale. Min forlover er heller ikke særlig komfortabel med det, men vet at det er en del av pakken. Alt jeg "forlanger" er at hun reiser seg, sier noen få ord, gratulerer brudeparet og hever glasset i en skål. Det trenger ikke ta mer enn to minutter.

Det samme gjelder egentlig foreldrene på begge sider. Minst én bør holde tale, mener nå i hvertfall jeg. Og den trenger heller ikke være noe mer enn type "Så fort tiden går, tenk nå er du gift. Ta godt vare på min datter/sønn" og en skål til brudeparet.

Jeg skjønner godt at du synes det er trist at de ikke vil tale. Det hører jo liksom med!

Skrevet

Må forresten bare legge til at et bryllup med mange og lange taler faktisk ikke er noe særlig kjekt... Si at dere ikke ønsker lange taler, men at dere setter pris på at de sier noen ord.

Skrevet

Jeg ser det er mange som har brukt hun fra sangogtalehjelpen.no her.

Kan dere ikke tipse foreldre og forlovere?

Hvis de får en god, kort personlig tale - som de kan øve på - tør de kanskje å fremføre den også.......

Gi dem et hint om at dette betyr mye for dere!

Skrevet

Så hold tale selv da vel. Det er ganske vanlig at bruden holder tale også. Viss du heller ikke tør, kan du ikke klage på at de andre ikke tør! Hold tale du også, da blir det to taler og helt greit.

Men dere har vel leid inn en toastmaster som kan prate litt under middagen, og han kjenner vel dere nok slik at han kan dra inn noen historier om deg eller dere.

Dette går bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...