Anonym bruker Skrevet 13. mars 2009 #1 Skrevet 13. mars 2009 hvordan si på en fin måte til sin søster at hun og samboer bør dra hjem til deres sønn skal legge seg? hvis de er bedd bort er de gjerne på besøk til 22-23. deres sønn er da trøtt og grinete og kommer ikke på "rett kjør" igjen på flere dager.(han er 3 år) gutten går ibarnehage slik at han blir vekt tidlig i ukedagene. dette skjer både helg og ukedager, men somregel er de hjemme til i 21 tiden i ukedagene. vet ikke om de skjønner at gutten deres "lider", eller om de bare ikke bryr seg fordi de så gjerne vil være på besøk lengre...???
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2009 #2 Skrevet 13. mars 2009 Oi, høres ikke bra ut. Det er jo nesten umulig å kritisere andres valg rundt oppdragelse på en fin måte. Du får nesten bare si det som det er, les deg litt opp så du har gode argumenter.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2009 #3 Skrevet 13. mars 2009 ups ups... Her må du trå varsomt. Det med oppdragelse av egne barn er et utrolig sårt tema. Man tåler ofte lite kritikk rundt det. Var jeg deg ville jeg lett frem artikler og lignende som forklarte konsekvensen av uregelmessige leggetider og sette meg godt inn i det. Så ville jeg lagt det frem på bordet når de kom på besøk. Si overraskende at "vet du, dette her var ikke jeg klar over... Hvor viktig det er for barn at de legger seg til omtrent samme tid hver kveld, ikke bare ukedager men helg også. Visste du at bare et par timer senere i helgen ødelegger rytmen for hele uka..." se an reaksjonen litt og virker hun interesser vil jeg ha forklart litt om konsekvensene, urolighet, konsentrasjonsvansker osv. Da får du informert henne uten å kritisere...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå