Gå til innhold

Flere med skolebarn til høsten?


Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag skal datteren min skrives inn på skolen. Hun gleder seg og jeg er ekstremt følelsesladd i dag. Jeg mener, hun var jo baby bare for noen uker siden og nå er hun skolejente in spe?

 

Tror overgangene fra bhg til skole blir verst for meg... hehe, hun er klar som ett egg.

Det er vemodig at de vokser til, samtidig som et er utrolig artig å se utvikilingen deres.

Nå begynner hun snart i 1. klasse. Så blir det ungdomsskolen, så vgs og før jeg vet ordet av det har hun flytta til Bolivia for å hjelpe mindrestilte barn og kommer hjem til sin gamle mor en gang i skuddåret. *snufse*

 

Noen flere som har førsteklassinger til høsten? Er dere også litt sippete med tanken på det?

Videoannonse
Annonse
Gjest vinterbrud
Skrevet

Ja,jeg er både sippete og veldig spent på skolestarten.Heldigvis er det 6 stykker fra barnehagen pluss andre unger hun kjenner som begynner på samme skole.

Tida går litt for fort ja,lille jenta mi var jo nettopp baby hun også.

Det blir rart med et skolebarn i hus til høsten.

Jeg håper barna våre vil trives og ha det gøy på skolen.

Skrevet

Jada, i år også.

 

Eldste begynner i 9. og mellomste i 7. Yngste kråka skal nok gå i barnehage litt til.

Skrevet

men førsteklassing har jeg ikke da.. bare skolebarn.

Skrevet

Hehe, ja jeg skulle skrevet førsteklassing i stedet for skolebarn...;-)

Skrevet

Ja nå får jeg enda et skolebarn til og jeg kan ikke skjønne hvor fort tida har gått! Jeg syns nå hun er lillejenta mi ennå. Nå er barna mine snart 3, 6 og 8 år. Eldste har bare ca 30 cm så vokser hun meg over hodet! Hun gleder seg til skolestart. Vi får håpe det går bra! :)

Skrevet

Uff ja.....:(

Jeg vil egentlig ikke at han skal begynne på skolen jeg da!

 

Er SÅ fornøyd med barnehagen, og synes de lærer utrolig mye der. Det er trygt og godt, vi vet hva de driver med og de har egen skolegruppe hvor de jobber med bokstaver, tall, begreper, data osv. Jeg føler at vi ikke har behov for skolen ennå.......

 

På skolen er det stort og uoversiktelig, han vil (igjen) være blant de minste, det er få voksne.

 

Buhu....Synes faktisk de er litt trist at de blir så store jeg da. Jeg Mister mer og mer oversikt og kontroll. Men selvfølgelig er det artig at de vokser til også. Morsomt å se hvordan han utvikler seg, hva han lærer osv. Mye morsomt vi kan gjøre savvem. Men likevel...... Snufs!

Skrevet

Men jeg synes førsteklassingene blir mindre og mindre for hvert år. Da eldste startet syntes jeg han var stor gutt, når jeg ser førsteklassinger nå tenker jeg at umulig kan begynne på skolen.

Skrevet

Ja det er tidlig nok. Jenta mi på 8 år til sommeren vil tilbake til barnehagen. Hun savner nok å leke mer. Hun syns skolen er "å bare sitte ved pulten".

Skrevet

Ja,da får vi vårt 7. skolebarn. ;-)

Skrevet

Eldstejenta vår skal på skolen til høsten, og hun blir ikke 6 før i nov... Lille jenta mi skal på skolen... Er veldig stolt og spent samtidig som jeg syns det er helt forferdelig at lille babyen min skal begynne på skolen..

Men HUN er klar som ett egg, hun gleder seg så fryktelig til å lære å lese og skrive ordentlig som hun kaller det:-)))

Skrevet

vår eldste begynner på skolen til høsten..

Her var det skolebarninnskriving i oktober. De har alltid det på en fast dag i oktober i denne kommunen. I januar var han på juletrefest på skolen han skal begynne på.. de nye førsteklassingene blir alltid invitert sammen med 3.klasse på juletrefest på den skolen! det er jo de som skal være faddere for dem når de begynner.

 

Gutten vår er også veldig klar!!!!!!!! Gleder seg noe enormt!!!!

Jeg tror jeg har en fordel, for jeg har jobbet i barneskole/SFO i 10 år, og et jo hva som venter på en måte.. men alikevel er det rart at lille gutten min er så stor......

Skrevet

Jenten min blir 6 år i desember og skal også begynne på skolen til høsten. Hun gleder seg noe helt vanvittig, tror det kommer til å gå kjempefint selv om hun er født såpass sent. Hun kan skrive en god del allerede, og lese litt når hun konsentrerer seg, så satser på at det går bra:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...