LHHR Skrevet 13. mars 2009 #1 Skrevet 13. mars 2009 Jeg har høyt blodtrykk og går på medesiner for dette. Noen flere som har problemer med å bli gravid her, som har høyt blodtrykk og går på medesiner? Har snakket med legen min, for det står jo at jeg ikke skal ta disse medesinene når jeg er gravid, men han mente det skulle gå helt greit, vet ikke helt om jeg tørr stole på det..... Noen med erfaring?
Prøverpånr*2* Skrevet 13. mars 2009 #2 Skrevet 13. mars 2009 Hei. Jeg har lenge slitt med høyt blodtrykk, i ca et år. Har lenge gått på medisiner for det, men i januar så hadde jeg et "hopp" i BT og var oppe i 223/141, Jeg ble innlagt, var så si i koma. Etter oppgradering av medisinering, har jeg nå stabilisert meg på 155/100! Går fremdeles på hestekur for BT. Vi har prøvd en god stund på og bli gravid, et år til sommeren faktisk. Legen min mener det høye blodtrykket kan ha innvirkning på at vi ikke har fått til og beholde spira, vi har hatt 3 SA`er iløpet av dette året... Legen min har anbefalt meg til og vente til BT er godt under 130/85 til og starte prøving igjen, for han mente og bli gravid og gå ut i svangerskap med BT høyere enn 140/90 var galskap... Så vi holder oss tilbake litt, og håper BT går ned, slik at vi kan fortsette prøving. Han sa og at det finnes alternativ medisinering hvis jeg blir gravid, for den hestekuren jeg går på nå, er IKKE serlig bra for et foster... Så det er jo litt opp til dere og legen din og vurdere, hva som er "forsvarlig" og hive seg ut på nå, i forhol til ditt BT?!! Lykke til iallefall:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå