Gå til innhold

Var på ekstra UL i går og...

Anbefalte innlegg

Skrevet

JM målte hodeomkrets, mage omkrets og lårben og kom frem til at Vesla er ca 2,5 kg ( Er i følge ordinær UL 34+4)..

På BIM for uke 35 står det at gjennomsnittlig vekt er 1900 gr.. Vet det kan variere, men på Symfemålet på helsekortet ligger jeg litt under grafen... Skulle ikke da vesla vært mer lik vekta som står på BIM?

Blir ikke klok jeg :) ER ikke noe stor i det hele.. Sønnen min var 3535 kg nr han ble født to uker over termin.. og nå har jeg 6 uker til termin og hun er allerede 2,5 kg... Trodde jenter som oftest var litt mindre enn gutter i vekt... vet jo det finnes unntak.. men allikevel...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man kan ikke akkurat stole på estimeringen. De kan ta opp mot 1 kg feil. Hos meg tok de feil med nesten 500 g, og det er jo en del.

Skrevet

Da minstemann ble født på dagen, 36 uker, altså 4 uker før tiden, var 50 cm, og 3250. Så disse vekt og lengde tabellene bør man ikke henge seg veldig opp i. Vet jo at dette oppleves som veldig viktig når man er gravid, men i det store og hele har det jo ikke så mye å si, annet enn hvis barnet blir veldig stort, og man ligger i faresonene for KS. Min andrefødte, en jente(førstemann var gutt) ble tatt med ks 2 uker før termin, og var da like tung som førstemann som kom på termin. Så spiller nok ingen rolle om det er gutt eller jente, og det har en tendens til at de blir større og større, Altså nr 2 større en nr1, osv.

Skrevet

Det går helt fint an at de er så stor 6 uker før termin. Min var 2.5 kg da han ble født i uke 33+2

Skrevet

Noen jeg kjenner fikk vite at barnet de ventet kom til å veie litt under 2500 gr. Da var moren 8dager over termin å de på sykehuset gjorde både mor å far nervøs siden de syns barnet var så liten til at moren var 8 dager over termin. Barnet ble født samme dag som UL ble tatt å veide litt over 3500 gr. Så der var det 1 kg feil.

Tror du skal ta det litt med en klype salt for de kan ta feil.

Skrevet

det var veldig nøyaktig hos meg. jeg fødte 2 uker før termin og hun veide 3,9 kilo og var 50 cm. fikk vite at hun kom til å veie i overkant av 4 kilo, så hun hadde jo veid det om hun hadde kommet til termin eller over. håper ikke jeg får en superstor unge denne gangen, de pleier å bli større og større.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...