Gå til innhold

Når legges dere småtroll seg for natta,og hvor lenge sover de?


celodi

Anbefalte innlegg

Min pode sovner mellom 21.30-22.00 og sover da til ca halv 4,får mat og sovner igjen til ca halv 7,får mat igjen og sovner.

Om han har bæsjet ellet tissa veldig mye blir det et bleieskift på natta også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fram til nå har småtten lagt seg ganske sent, stort sett rundt halv elleve. Da har han sovet til fem-seks før mat, og de siste nettene faktisk til sju. Veldig kjekt, for da kan jeg gi ham mat, og så stå opp med storebroren og få ham på skolen.

 

Nå prøver vi å skyve fram leggetidspunktet litt, for han blir tidligere trøtt om kvelden nå. I går kveld la jeg ham kvart over ni, og han sovnet vel halv ti eller noe sånt, tror jeg. Da sov han til kvart på sju i dag tidlig. Putta riktignok inn smokken noen ganger fra fem og utover. Var litt i koma, og husket ikke at han hadde spist kveldsmat litt tidligere enn vanlig..men så lenge han sovnet av smokken var det vel greit. Men kvart på sju var det slutt.

 

Når han våkner om morgenen skifter jeg først bleie på ham, og så får han mat i senga mi. Når han har spist legger jeg ham gjerne i senga si, men han sovner sjelden. Han får ligge der og kose seg litt, før jeg etter hvert henter ham inn til vippestolen på kjøkkenbordet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger han mellom klokka 19-20. Da legger jeg han i vugga i stua, og han sover der frem til vi legger oss kl.23. Da gir jeg han mat, skifter bleie og legger han i sin egen seng. Han sover da til mellom 03-04 og får mat, tilbake i senga si og sover til 06-07. Får så mat igjen og sover til 09-10. Så er det morgen! Veldig deilig for meg at han vil sove så lenge på formiddagen. Som oftest sover jeg også så lenge.

 

Han sover mye på natta, men lillegutt sover lite på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser siste måltid i 19-20-tiden. Spiser igjen kl 08. Våkner gjerne litt før, da, men pga at storebror må dresses opp til barnehagen, så må han nøye seg med smokk i senga en stund før det er hans tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vår lille frøken har begynt å sovne ordentlig i senga ca 24, før var det ca 01. Hun sover også en runde mellom 21-23, gjerne fulgt av en veldig våken periode der hun også får pupp og siste bleieskift. Hun ofte sammen med oss i stua til siste periode begnner eller til vi legger oss. Regner med (håper) at disse to soveperiodene smelter sammen etter hvert. Hun våkner til mat en eller to ganger i løpet av natta, f.eks. 01:30 og 04:30. Mannen min bytter bleie før han drar på jobb ca 06:30, og da får hun også litt mat fordi hun er vant til at pupp følger bleieskift. Så sover hun masse på dagen, feks. fra 07-8:30 og 9-10:30, liten våkenperiode og så både formiddags- og ettermiddagslur. Er gjerne mest våken og opplagt i 15-16-tiden og en time halvannen. Så er det mer soving. Mye soving altså : ) Men jeg tror hun er litt B-menneske foreløpig, akkurat som moren sin...

 

Hun er 8 uker i dag, og i går kveld var faktisk første gang hun fant søvnen selv i senga si! La henne sovende ned ca 23, hun våknet, lå og lagde lyder og romsterte litt og sutret bittelitt på slutten, og så sovnet hun igjen av seg selv ca 24. Flott opplevelse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen min er også 8 uker i dag :) Han legger seg samtidig med oss i 23-tida, spiser i 03-tida, 06-tida og 10-tida. Sovner stort sett med en gang etter ammingene natterstid.

 

Unntaket er i dag - pga forkjølelse sov han dårlig sist natt, og han har sovet bare en par timer i løpet av hele dagen, har nå sloknet av utmattelse i fanget mitt og her sitter jeg og kan ikke røre meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Stakkar pjokken som har blitt forkjøla da! :( Håper han blir fort frisk igjen - og i hvert fall i god tid før onsdag! ;)

 

Ser ut som om dere har fine netter nå da. Jeg sitter forøvrig også her med en sovende pjokk i fanget. Han skulle få kveldsmat og så legge seg i senga, men slukna her. Får sove litt her før vi går i seng da, tenkte jeg. Er jo så koselig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har begynt å legge knøttet litt tidligere, før var det i 23 tiden, nå sovner han i sin egen seng mellom 20 og 21. Han vokner som oftest bare en gang i løpet av natten en gang mellom 02 og 04. Da får han mat og ev. ny bleie og sover til mellom 07 og 08.

 

Da står vi opp og starter dagen. Har litt vanskelig for å få han til å sove smålurer på dagen, men han sover ofte en 3 timers tid ute i vogna på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varierer litt, men legger henne som oftest rundt 21. Så våkner hun rundt 00-01 for mat, deretter 4, deretter 8 så står vi opp 11 på formiddagen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...