Gå til innhold

Noe på gang snart?


2prinserOg1engel

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke termin før 21.mars og hadde egentlig ikke begynt å gå lei enda for je har tenkt som så at han kommer når han vil c",) Men så var jeg hos jordmor på Onsdag, mens hun kjente på magen min spurte hun om jeg hadde rier...jeg har aldri gjort detta før så je sa at det tviler jeg sterkt på for det gjorde overhodet ikke vondt. Hun såg rart på meg å lurte på om je var klar for fødsel. Hun ringte fødeavdelingen å avtalte at jeg skulle reise innom der for en sjekk. Jeg følte overhodet ikke at det var nødvendig men gjorde som hun sa. Da jeg kom på føden la de meg på CTG-registrering, og der kommer det tydelig frem sammentrekninger hvert 2.minutt med en stryke på 80-100. Jordmødrene spurte flere ganger om jeg ikke hadde vondt noe jeg ikke hadde. De ville egentlig ikke sende meg hjem for natta men jeg ønsket helst å slappe av hjemme dersom det skulle bli fødsel. De var overbevist om at jeg kom tilbake i løpet av kvelden og natta. Men her har det ikke blitt noe mer action. Jeg har fremdeles sammentrekninger med ca 2-4 min mellomrom men det gjør ikke spesielt vondt. Det som irriterer meg er at jeg som egentlig ikka var blitt spesielt utålmodig har jo selvsagt det nå som alle trodde at ting var i ferd med å skje. Telefonen står jo ikke stille et sekund! Je blir nesten litt gal av dette. Er det noen som har opplevd lignenende og hvor lenge har dere evt. gått rundt med slike sammentrekninger før det ble til noe mer? På sykehuset sa de at det kom garantert til å gå over i fødselsrier...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi! Så spennede, og frustrerende :-) Har overhode ingen erfaring, ville bare ønske deg lykke til! Håper de slutter å mase på telefonen. Du får si det til de at det er lite sansynlig at verden kommer til å gå glipp av ankomsten til den nye verdensborgeren, så de får bare SLUTTE Å MASE! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du! c",) Ja i dag har je faktisk sagt i fra til alle som maser at je er lei alle spørsmål, dem hører fra meg når det skjer no! hehe! Jordmor sjekka meg i dag å da er jeg moden og har 1 cm åpning, livmortappen var 1,5 cm, slimproppen gikk etter at jordmor undersøkte meg nedentil. Så nå smører jeg meg med tålmodighet! det kan da ikke være så lenge igjen nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

 

Har også termin 21 mars. Ble strippa hos jordmor i går, og slimproppen er gått. Hadde åpning på 1-2 cm. Skal ut å støvsuge bilen snart. Vil ha det igang...

 

Forrige jente veide 4040 g ved fødsel, 1 uke før termin. Denna tulla her ser ut til å ligge tett oppunder første ang. vekt. Første snuppa satt fast og ble til slutt tatt med tang...

 

Alle tips for å få i gang fødselen mottas med takk :)

 

Lykke til mettis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! je gikk meg en laaang tur i går, hadde håpa det skulle sette fart i sakene. Men det ble med 3 litt mer ubehagelige sammentrekninger i magen kombinert med smerter i ryggen, så da la je meg nedpå for å samle krefter til det som liksom var i tura. Skuffelsen var stor da je våkna i dag tidlig gitt uten å ha merka noe mer. Men jeg hadde tegningsblødning i sta og det er vel et tegn på at noe utvider seg oppi der??? c",) Vil så gjerne ha han ut nå.. Jordmora mi sa jeg skulle reise hjem å gni brystvortene mine for det forsterker visstnok sammentrekningene i livmora. Jeg merker det øker når jeg gjør det men det har ikke blitt til noe mer. Ellers så er det denna sengekosen da...den skal jo virke godt på oss som er modne. Men stakkars gubben, han har ikke veldig lyst på meg om dagen..kan ikke klandre han for det c",) Vi får holde oss i aktivitet så kanskje dem vil ta turen ut. Men du Silja...i forhold til det med tang. Kan jeg spørre hvordan det opplevdes??? Det er min store skrekk skjønner du.

 

Lykke til c",)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...