Mjølkekua Skrevet 13. mars 2009 #1 Skrevet 13. mars 2009 Jeg er i prinsippet helt enig med majoriteten av de som stemmer mot helseteppe foran åpning av barnevogn, og har kun gjort det ved en anledning hvor det var veldig snøføyk og det virvlet snø i alle retninger (og inn i vogna). Men i det siste har jeg lurt veldig på om det er noe særlig bedre med dette regntrekket jeg trekker over vogna når det snør / regner? Er jo ganske tett det også - kanskje til og med tettere enn et helseteppe? Har noen advart mot å bruke det? Dette brukes jo nettopp når det er fuktig luft og stenger jo fuktig (og kald) luft inn i bagdelen (som jo er hovedargumentet for hvorfor vi er mot helseteppe)..? Mulig dumt spørsmål, men jeg stiller likevel :-)
Frøken Freken Skrevet 13. mars 2009 #2 Skrevet 13. mars 2009 Nei Bompi80 - dette var ikke et dumt spørsmål - jeg har lurt på dette selv også. Har Bugaboo-vogn, og syns ikke akkurat at det luftehullet er så stort - i tillegg er det umulig å ha det åpent når det blåser for lokket flapper så veldig!
husmus &2 Skrevet 13. mars 2009 #3 Skrevet 13. mars 2009 Jeg var ute i snøføyka i går, og valgte faktisk bort regntrekket. Jeg synes det blir så utrolig klamt at jeg tar aldri glidelåsen helt igjen og selv da synes jeg det blir klamt. Så jeg valgte helseteppe foran, MEN, jeg dekket ikke helt. Teppet ble jo klissvått, men jeg synes dette var en bedre løsning. Igjen, jeg synes det er greit å bruke teppet, men jeg dekker det aldri helt igjen, henger alltid bare halveis foran, og det blir jo noe annet synes jeg. Jeg tror jeg skal gå til innkjøp av et nytt regntrekk når jeg bytter til sportsdelen, for det plastrekket er altfor tykt.
Mor Løvehjerte Skrevet 13. mars 2009 #4 Skrevet 13. mars 2009 Nei, det blir nok både tett og klamt med regntrekk i lengden. Tenker regntøy... Men derfor syns jeg det er desto viktigere å ha åpning foran hvor lufta i vogna kan byttes ut.
Mjølkekua Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #5 Skrevet 13. mars 2009 hmm.. men hvis jeg har det åpent foran inngangen til bagen, så regner /snør det inn...Men teppe er jo mer luftig enn regntrekk foran åpningen eller? .Jeg må nok kjøpe meg et nytt trekk, ja. Gjør nok det når jeg går over til sportsdelen om ikke så lenge., Noen som vet om trekk som passer til OTH som ikke er gummitjukt?
Gla`jenta&lilleSophie Skrevet 13. mars 2009 #6 Skrevet 13. mars 2009 Jeg bruker stort sett både regntrekk/vindtrekk og helseteppe. Stort sett blåser det endel samt masse snødrev,da er jeg nødt. (Kunne sikkert latt være og ja, og jeg kunne også bare vært inne. Har hørt det før her inne. ) Jeg har regntrekket til Emmaljunga, det er tett ja, men med stor åpning og lufting bak. Har helseteppet under trekket, med en åpning og passer på å lufte ofte. Jeg har ikke merket at det blir klamt. Men er jo relativt kaldt og vindfullt og da... Blir sikkert noe helt annet om det er 5 varmegrader og regn liksom. Men har sett de som har sånn gjennomsiktig, og tykk plast trekk uten åpning nærmest. Det ville ikke jeg brukt. Ikke så mye som jeg bruker mitt iallefall. Alternativet til å ikke bruke regntrekk er jo at babyen blir våt. Men finnes iallefall regntrekk på markedet med stor åpning, og da bra lufting.
Mamman til M&E Skrevet 13. mars 2009 #7 Skrevet 13. mars 2009 Nå må dere slutte med det der helseteppehysteriet. Det er maaaaange hull i et helseteppe og det er helt ufarlig å ha foran åpningen på vognen. Jeg er mye mer skeptisk til regntrekket som hører til vogna mi (TFK) Det er helt tett med bare noen hull i. Heldigvis så kan jeg åpne opp glidelåsen foran ellers så hadde jeg sannsynligvis ikke brukt det
LilleBjella Skrevet 13. mars 2009 #8 Skrevet 13. mars 2009 Vi har OTH, og til den vogna er regntrekket gjennomsiktig og tykk plast. Luftehull selvfølgelig, men jeg pleier å ha glidelåsen godt åpen. Når det bare snør går det helt greit. Det har ikke akkurat regnet så mye siden vi fikk tjukkebolla vår. Men hvis det skulle være 25 grader og regn, da hadde jeg nok ikke brukt det. Da tror jeg lufta blir ekkel. Ellers tror jeg ikke man skal la seg lure av tjukkelsen og stivheten/mykheten på regntrekket. Man greier å lage ganske tynne vindtette og vanntette regnfrakker/regntrekk i dag, uten at de puster noe mer enn de som er tjukke og stive. Tror kanskje ikke det er så lurt å bruke teppe om det regner eller er veldig mye snø. Hvis teppet blir vått, så blir det kanskje vel fuktig i vogna? Har selv brukt det ute hvis det snør lite, men snøen fyker mye. Da er det en god løsning.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå