Gå til innhold

ok trenger litt hjelp her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er fortvila her, jeg klarer ikke få jentungen til å drikke av kopp eller flaske. Har sikkert prøvd 30 forskjellige nå men ikke snakk om at ho vil/får det til.

Ho er 8 mnd og problemet er det at bare puppen er godt nok, og dener ho veldig glad i. Men fra og med idag kan hun ikke få puppen. Jeg måtte begynne med noen medisiner som gjør at jeg absolutt ikke kan amme.

Skulle egentlig begynt med de for 14 dager siden men har utsatt så lenge jeg kunne for å prøve å få ho til å ta nok drikke av kopp/flaske først.

Så idag ga jeg ho puppen for siste gang istad og så tok medisinene.

Kan ikke utsette lengre for jeg skal jo funke som mamma også.

Jeg får i ho litt vann med å gi hofra skje ved måltidene og ellers så har ho en flaske ho får i seg bitte litt fra men ho sitter bare å tygger på den så er jo minimalt som havner i munnen.

Jeg har også prøvd å få ho til å ta mme, men det der er ikke snakk om ho bare brekker seg og spytter ut.

Hatt oppi malt for å se om det hjalp men nei.

Ho spiser, 2 måltid grøt, et måltid med frukt og et måltid + litt brød og et måltid middagsmat så ho får jo i seg næringstoffer og noe væske i maten men jeg bekymmrer meg for at ho ikke skal få i seg nok drikke.

Prøvde sugerør noe søstra drakk fra når ho var samme alder men frøkna mi oppdaget her at om man blåser kommer moro lyd så nå drikker ho ikke når det kommer i munnen lengre.

Tips tas imot med stor takk..................

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mini her på 6mnd har begynt å drikke av kopp når han spiser mat. Blir jo litt gris, men mesteparten havner inn i munnen og går ned.:) Eller så kan du "klemme" på smokken når hun har flaska i munn, så kommer det en liten sprut med væske. Tidskrevende å mate henne på den måten, men;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...