Gå til innhold

Sparing til barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye penger sparer dere for barna, og hvor mange barn har dere? Når jeg var liten satte mine foreldre penger "på bok" for meg, men det er jo maaange år siden. Så lurer litt på hvor mye dere sparer i året for barna deres?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi fikk konto til dåpen med en fin sum penger på, der satt vi inn resten av dåpspengene også. Så har jeg fortsatt med pengene hun fikk i julepresang og bursdagsgave. Barnet vårt er bare litt over året, men har allerede neste 10 000 på konto. Jeg har egt. ikke råd til å spare så veldig mye sånn i hverdagen, men farmor sparer hver mnd. på en annen konto. Kommer til å fortsette å spare penger som hun får i julegaver og bursdagsgaver. Vi pleier å ønske oss penger isteden for tonnevis med leker og ting hun ikke har brukt for. Er litt nøye på at hun skal lære seg verdien av ting, og ikke ha et rom som flyter over av alt mulig "skrot"

Skrevet

Vi sparer, men ikke mye i barnas nvn. Vi sparer i bolig, hytte, forsikkring og fond i våre egne navn. På den måten øker vi formuen vår litt år for år slik at vi kan være i stand til å ta oss av barna om noe uforutsatt skulle skje ol.

Skrevet

Vi kommer til å opprette en sparekonto til henne.. Der vi setter inn penger hun får i gaver til jul, bursdag o.l. Og så kommer vi til å sette inn barnetrygda (1000 kr) i mnd.. Vi har god råd, så da har vi ikke noe problem med å gjøre det :)

Skrevet

Vi sparer 500 kr pr mnd i fond til alle barna. De har ennå ikke fått vanlig sparekonto men skal åpne det også etterhvert, slik at de selv kan gå i banken av og til og tømme sparebøssa og sette på konto. Jeg husker at jeg gjorde det selv når jeg var barn og syntes det var stor stas.

Skrevet

Vi gjør som Poamin.

Ikke på grunn av at vi ikke har råd å spare litt, men på grunn av at det er slik vi har valgt å gjøre det. De får alt de trenger.

Skrevet

1000 kr til hver av dem. Har 2 barn. Det er ikke dermed sagt at vi ikke kan røre de pengene. Hvis det blir krise med f.eks at en av oss mister jobben våres (i denne finanskrisa) så blir penger fra de kontoene brukt.

Skrevet

sparer 1000,- i mnd til min sønn.

Skrevet

Gutten min har egen konto der hans egne penger blir satt inn. Dvs penger han fikk til dåpen, har fått til bursdager/jul/ellers, samt penger fra sparegrisen hans (den fyller også vi velvillig på).

Bortsett fra dét sparer jeg ingenting til ham.

Hvorfor skulle jeg? ;)

*-*

Skrevet

Vi har ett barn. Dåpspengene ble satt inn på kontoen hennes, og det hun sparer på sparebøssen går på hennes konto (ca 1000 kr i året). Barnetrygden setter vi av på en konto i mitt navn, men pengene skal gå til henne. Tenker å gi henne de som månedlig støtte eller noe når hun begynner å studere.

Kommer til å gjøre det samme med neste barn :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...