TromsøMamma venter liten gutt Skrevet 13. mars 2009 #1 Skrevet 13. mars 2009 Nån sir at det er ok, nån ikke. Legen min sir bare at det e svært lite man ikke kan spise. Ka e riktig ??? Kan vi eller ikke... For om det er greit så hiv æ mæ fort i salamispising =)
Gjest Skrevet 13. mars 2009 #2 Skrevet 13. mars 2009 Da jeg var gravid med nr. 1 og 2 hadde jeg aldri hørt noe om at man ikke skulle spise salami. Jeg spiste det omtrent daglig og det gjør jeg nå i dette svangerskapet også! Orker ikke bekymre meg for ting som er en mikroskopisk sjangse for at kan skje.. Passer bare på at den ikke er gått ut på dato, der er jeg nøye med all mat, spesielt kjøtt. Jeg synes det er mye hysteri ute og går.. Så vil påstå at det ikke er noe som helst problem å spise salami når man er gravid. Mine har i alle fall ikke tatt skade.
nr3 i mars Skrevet 13. mars 2009 #3 Skrevet 13. mars 2009 Salami er ikke varmebehandlet og kan være like farlig å spise som annen spekemat. Salami er jo spekemat...Vi husker vel alle mårpølsesaken for noen år siden. Det er små sjangser for at det er farlige bakterier der, men jeg ville uansett ikke tatt noen sjangser. Da ville jeg ikke tilgitt meg selv.
Ooops I did it AGAIN Skrevet 13. mars 2009 #4 Skrevet 13. mars 2009 Som jordmor Sirs har svart et eller annet sted. Om du er usikker kan du bare fryse ned salamien før du åpner den. Har ikke tenkt å slutte med salami de dagene jeg har lyst på det:)
Blomster&bier Skrevet 13. mars 2009 #5 Skrevet 13. mars 2009 Jordmor sa det var greit å spise så lenge man frøys det ned i 2 uker først, så det har jeg gjort
MW** Skrevet 13. mars 2009 #6 Skrevet 13. mars 2009 Kjempelurt råd å fryse den ned ) Jeg er ikke så glad i salami vanligvis- så jeg lider liksom ingen nød av å ikke spise det nå heller. Men etter den ecoli saken med morr pølsene er jeg super skeptisk til spekemat- det skjedde når 3 åringen var nyfødt og jeg hadde holdt meg unna spekemat i svangerskapet og hadde liksom ikke kommet på at jeg kunne begynne å spise det igjen etter at han var født- og syntes jaggu det var like greit. men det er et poeng å ikke li redd for alt- men har du lyst på salami og er usikker på om det er trygt så frys den ned- så sliper man å være usikker.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå