Gravid, ja;) Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 Jeg og bf er ikke sammen og jeg skal ha foreldreansvaret alene... Hva er mest vanlig ang etternavn på barnet? Begge to sitt eller bare mitt? Er det noen regel på dette?
Gjest eelis+spire Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 Her blir det kun mitt navn! Er i samme situasjon som deg/dere :-)
Liten ❤ 09 ❤ Skrevet 12. mars 2009 #3 Skrevet 12. mars 2009 Jeg ville nok tatt begges.. Men det kommer jo litt an på situasjonen også
*toppris* Skrevet 12. mars 2009 #4 Skrevet 12. mars 2009 jeg hadde omsorgen og f.ansvaret for min sønn da han ble født, da var det helt naturlig for oss at han fikk mitt etternavn... siden det da er hos meg han får brev osv og siden det da er meg han bor hos. var ikke sammen med bf.
AdrenaLine Skrevet 12. mars 2009 #5 Skrevet 12. mars 2009 Ungen får jo automatisk morens navn så hvorfor ikke bare la det være slik når barnefaren ikke har omsorgen?
tiny_me Skrevet 13. mars 2009 #6 Skrevet 13. mars 2009 jeg trodde barnet automatisk fikk farens navn jeg?
Kristilina83 2blå+blå spire Skrevet 13. mars 2009 #7 Skrevet 13. mars 2009 Her så har ungene mitt etternavn som mellom navn og jonassønn til etter navn siden pappaen heter jonas
erteposen + 4 Skrevet 13. mars 2009 #8 Skrevet 13. mars 2009 Ditt etternavn til slutt i alle fall, og han til mellomnavn om det fungerer og om han skal være involvert. I vår omgangskrets er det vanlig nå med to etternavn, om det fungerer (Nilsen Olsen er ikke helt bra). Vi og de fleste av mine venninner har sitt etternavn til slutt fordi det er mest sjeldent. Ingen av våre venner har skiftet etternavn da de giftet seg, men noen har tatt ektefellens mellomnavn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå