Gå til innhold

Forvirra!! Trenger svar!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var på ultralyd for en uke siden. Da sa han at jeg var 8 uker og 5 dager på vei. Og har termin 3 okt. Jeg skrev termindatoen inn på min side på barnimagen, og da står det at jeg nå går i 12 uke! Var hos Jordmor i dag og hun sa jeg var 11 uker på vei! Blir så forvirra, hadde jo vært gøy og visst hvor langt jeg er på vei!! Men i følge han som tok ultralyden er jeg 10 uker til søndag, kan jeg da være 12 uker til søndag?? For man ligger vel 2 uker før fosteret?? Takker for svar :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ro ned:) Terminkalkulatoren her inne stemmer den, men en sier litt forskjellig.

De fleste opererer med barnets alder+ to uker.

Bim sier hvilken uke du er i, men du er ikke fullgått eller ferdig med din 12 uke. De er 11+noen dager. Jordmoren snakket om dine fullgåtte uker, og da er du i uke 11.

Jeg sier at jeg er i min 20 uke, om noen spør hvor langt jeg er på vei.

Skrevet

Her på bim så er det sånn at når du har 11 fullgåtte uker + antall dager, så sier bim at du er inne i den 12. uken.. dvs .. legen sier 11 uker siden du har 11 fullgåtte uker bak deg, bim mener da at du er inne i den 12. uken...

Bare to forskjellige måter å si det på..

Jeg er ikke noe flink til å forklare merker jeg=P

Skrevet

Jo da det hjalp litt det! Hehe.. Da er jeg 11 uker og 5 dager tenker jeg.. Også er fosteret 9 uker og 5 dager.. Det syns jeg hørtes riktig ut??:P

Skrevet

stemmer det:) og når du da er 11+5 sånn helt eksagt da er du i din tolvte uke... når du er 12+1 begynner du på din trettende uke... er slik sidene her inne regner det:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...