Gå til innhold

Kan gravide ta sol ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det kan vi. Men vær obs på at vi blir lettere brun pga. pigmentforandringer, og vi kan få brune og mindre pene flekker som følge av det samme. Vær også obs på Vena cava syndromet når du ligger flatt på ryggen i sola, men det kan du regulere med hvordan du legger deg. Har du bekkenvondt kan det være smertefult å ta seg inn og ut av solariumet ;)

Skrevet

Hei! Det har vel ikke blitt bevist at det er noe skadelig for barnet. Jeg har selv tatt sol, nå imens jeg er gravid!:) Men pass på og ikke ta det for ofte. Ikke mer enn et par ganger i uka vil jeg anbefale. Jeg er fortsatt litt skeptisk til det. Men har hørt at det ikke gjør noe. Det er større risiko for pigmentflekker når man er gravid. Men bare sol deg med fornuft :)

Skrevet

Også kan de være greit å dekke til magen de siste mnd med tanke på a barnet åpner øynene og det er ett veldig intens lys iforhold til vanlig sol :=)

Skrevet

for å redusere risikoen for pigmentflekker så ikke bruk noe med paryme i på kroppen før du soler deg...

evt ta en dusj og bruk parfymefri bodylotion før du soler deg:)

jeg solte meg gjennom hele sv.skapet med nr 1 uten en eneste antydning til pigmentflekker osv.

Skrevet

Har lyst å sole meg imorgen, blir ikke snakk om flere ganger. skal være med mamma å søstern min å de skulle ta sol

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...