Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal mest sannsynlig legge inn en søknad til våren. Har dere noen erfaringer dere kan dele med meg?? Alt innefor sykehus i Oslo, Akershus, Østfold, Vestfold, Agder , Buskerud etc

Alt tas imot :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Var i akkurat samme sitasjon for noen mnd siden og sjekket litt rundt her inne og med andre som har vært igjennom IVF prosessene de siste årene.

Fertilitetsklinkikken i Porsgrunn (tilhørende Telemark sykehus) har kort ventetid her på Østlandet, kun 4 mnd fra de har mottatt søknaden fra gynokologen din.

Riksen hørte jeg også mye bra om, men de opplyste om 6-9 mnd ventetid.

Selv valgte jeg Porsgrunn, mest pga alle som skrøt enormt av menneskene som jobber der, dyktigheten og oppfølgningen de fikk under prosessen og i ettertid. Og at ventetiden var kortere gjorde jo ikke akkurat avgjørelsen vanskeligere:)

Aner ikke om du fokuserer på å ta det offentlig eller privat, selv valgte vi offentlig tilbud da privat var veeeeldig dyrt når mann ikke vet om mann lykkes på første forsøk eller ei.

Nå venter jeg på brev fra de i Porsgrunn og håper å komme inn til første samtale der iløpet av april/begynnelsen av mai.

Lykke til med valget ditt og IVF prosessen:)

Skrevet

hei du! snakket med porsgrunn og de sier det samme som deg, 4 mnd. Men det er langt å reise dit fra jobb for å ta en blodprøve....bor i akershus så det er et stykke dit. privat er ikke aktuelt, så definitivt, ikke ennå...

men tusen takk for svar da..

Skrevet

Jeg ga en tilbakemelding oppe i HSG-tråden din.

Skrevet

hei og tusen takk for svar. så det ikke før nå. har fundert så mye nå, men er glad for å lese din erfaring. jeg vil for det første høre om alt, så send gjerne en pm, og da mener jeg alt, alt du kommer på. vi har imidlertid bestemt oss for å søke porsgrund fordi det er kortest ventetid. vi driter litt i at det langt, nå må det skje noe snart og blodprøvene kan jeg vel alltids ta i oslo og så sende de resultatene til sykehuset, eller??

riks var et alternativ, men fikk mail idag, og det er 6-8 mnd ventetid. lenge, men men, det er i oslo og det gjør det hele mye lettere... ullevål vil ikke si noe om ventetiden, annet et par mnd, tynt svar spør du meg. er enig i at det er en fordel at det er få mennesker å forholde seg til.

kom med innspill :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...