Gå til innhold

Til alle dere som fordømmer utoskap!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har dere egentlig noen gang hatt sjansen på en attraktiv mann, utover den dere bor sammen med?

Har dere vært i det samme forholdet i 10 år eller mer?

Utroskap er ingen bra ting! For all del..., men jeg kan veldig godt forstå at slikt kan skje...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hurra for deg, da. *heiser flagget*

Skrevet

Jøss hva er ditt problem?

Skrevet

Mener du vi skal applaudere utroskap da, eller?

Skrevet

Ja, og ja, men jeg har litt moral da ;-) Å være utro er et valg, jeg velger å ikke være det fordi jeg synes det er en grusom ting å gjøre mot noen man er glad i.

Skrevet

Jeg tror HI lider av å være inkonsekvent. Utroskap er fyfy, men h*n forstår at slikt skjer...fordi? Jo, fordi alle som har utro menn tydeligvis har vært i forholdet i mange år. Og latt være å være utro mot sin mann med en enda penere mann. Flere som sier hæ?

Skrevet

Jeg vet at det er mange forståelige grunner til at man er utro!

Fordømmer ingen som er utro!

Men skjønte ikke helt innlegget ditt...

Skrevet

Jeg har ikke vært utro. Ja, jeg har vært i langvarig forhold og ja jeg har hatt mulighet til å være utro. (De fleste har nok denne muligheten, uansett utseende). Det er slemt å være utro.

Skrevet

Litt utydelig hva du mener HI.. men ja, jeg har vært i samme forhold i 12 år, og den eneste jeg har vært forelska i utenom mannen min kom og fortalte meg at han er forelska i meg. Og jeg beholdtr buksene på gitt..

Er noe som heter selvdisiplin og moral.

Jeg har blitt bedratt, vet hvor jævlig det er, kunne ALDRI gjort det mot noen.

Skrevet

Det dreier seg ikke nødvendigvis om selvdisiplin og moral, anonym 21:53! Du virker litt selvforherligende!

Skrevet

Jeg vet ikke jeg, men jeg for min del har hatt sjans på endel menn som er absolutt uineterssante, men så dukker det opp en og annen innimellom som er "bedre". Spennende.

Har ikke gjort noe dumt enda, men er fristet. Kjeder meg litt jeg tror jeg... :(

Hi

Skrevet

Ja, har hatt sjansen mange ganger med tiltrekkende mannfolk, det er strengt tatt ikke vanskelig om det er det man vil.

Det handler om å ta et standpunkt, du kan ikke nødvendigvis styre tankene eller følelsene dine, men handlingene har du kontroll på!

Nei, bare seks foreløpig.

Poenget er at når man finner mannen/kvinnen i sitt liv har man faktisk kun en sjanse på å holde skjelettene i skapet unna, når man først har gått over streken vil dette alltid ligge der uansett hvor bra man jobber seg gjennom det. Noe sånt er definitivt ikke verd det! Utrolig respektløst for sin partner også å gjøre noe slikt, vil gjerne ha integriteten min i behold.

Vil nevne at jeg ikke er noen engel fra før av, og det er heller ikke min mann. Både han og jeg har i tidligere forhold både vært utro, opplevd utroskap og hatt ulike one-night-stands.

Fordelen i etterkant av dette er at når man virkelig vet hva utroskap fører til, og hvordan man i det hele tatt kommer i den situasjonen, har man lært litt om seg selv og kan lettere ta dette standpunktet - man vet jo om fallgruvene!

Uansett hvor forelsket eller tiltrukket man kan bli eller situasjonen man kommer i, har man alltid et valg. Det er her man velger rett når man har respekt for sin partner og kan tenke litt lenger fram enn kun natten igjennom!

Blir fristelsen for stor bør man først slå opp med sin partner, så blir det ikke utroskap - problem løst!

Skrevet

Neivel.. Det dreier seg IKKE om selvdisiplin eller moral?? Hva da?

Utdyp! Forklar! :)

21:53.

Skrevet

Hva skal jeg forklare?

Er det ikke ganske opplagt? Akkurat som at en som dreper i affekt, ikke nødvendigvis er et grusomt menneske? At en som mobber ikke nødvendigvis er et udyr?

Mer deg mine ord IKKE NØDVENDIGVIS!

Det er mange grunner til at man er utro. Folk vil bare ikke se det.

F.eks kan dårlis selvbilde være en grunn. Få dekket et grunnleggende behov hos mennesket; anerkjennelse. For enkelte er dette en av de få måtene de FØLER de får det på. Noen ganger må man gå til ekstreme handlinger for å få dekket sine grunnleggende behov, selv om det er galt!

Skrevet

Ok, fint det. Men uansett hvilke grunner folk har for å gjøre det, så syns jeg likefullt det vitner om dårlig moral å være utro. Det er fortsatt et valg man tar, og implisitt i det ligger jo at man kan velge å ikke bedra sin partner, og heller avslutte det forholdet og så høste anerkjennelsen andre steder etterpå.

Skrevet

Det er nok ikke så enkelt alltid, du!

Nytter ikke å bare si at det vitner om dårlig moral! Er så mye annet som kan spille inn! Man kan gjøre gale ting, uten å ha dårlig moral! Har du aldri gjort noe galt? Og har du dårlig moral?

Det gjelder å greie å se det store bildet.

Vil du si at en manisk-depressiv person som lyver og stjeler, har dårlig moral og generelt er et dårlig menneske? Nei, personen sliter med ting som er nærmest umulig å styre! Det er mange som er utro, som sliter psykisk. Med eller uten diagnose. Dette er noe de fleste skammer seg fryktelig over og som sliter på samvittigheten.

Det ble mye lettere for meg da jeg møtte forståelse (les: ikke aksept!) og ble kvitt skammen! Jeg har vært utro! Ikke noe å skamme seg over. Det kommer nemlig ikke noe godt ut av å skamme seg! Bruker heller tiden min på noe som det kommer noe godt ut av!

Med dette sier jeg ikke at alle som er utro sliter psykisk eller er syke!

Absolutt ikke! Poenget er bare at det nytter ikke å generalisere!

Man vet ikke noe om de mulig bakenforliggende årsaker i hvert enkelt tilfelle! Det er lett å si at alle har et valg. Og i teorien har man det. Men ikke alltid i praksis! Du kan si at en liten jente kan velge å ikke bli seksuet misbrukt. Hun kan si nei, nekte. Men, ærlig talt, hvor mye valg har egentlig denne jenta?

Bare litt å tenke over før man dømmer og skjærer alle over en kam! ;)

Skrevet

Så lenge JEG ikke kan godta at mannen har et sidesprang (selv om det var verdens peneste dame som la an på ham),- så kan jeg heller ikke tillate meg selv å gjøre noe jeg ikke ville HAN skulle ha gjort.. Selv om det var verdens kjekkeste mann som la an på meg...

Så enkelt er det..Og de fleste har vel en eller flere gang i løpet av et forhold hatt "mulighet/tilbud" om å være utro??? Spørsmålet er om man benytter seg av det eller ikke... Man gjør som man ville partner skulle ha gjort i samme situajson/tatt imot samme tilbud,- eller....

Skrevet

hm om jeg har hatt sjanse på en attraktiv mann, utover min mann. tja vet ikke vil ikke vite det for det kan bli fristende. det er noe med det å ikke oppsøkefristelser. jeg vet atjeg kan tenne påandre menn og bli små forelsket ognår jegmerker dissetendenser trekker jegmeg unna for ikke å bli fristet. derfor vet jeg ikke om jeg noen gang har har sjansen hos en annen attraktiv mann. er ikke interesert i å vite det heller.

dette var råd jeg fikk av min bestemoren gang. vi kan alle få sjansen på noe annet og attraktivt men er vi villig til å offre det vi har for det? mitt svar er nei.

ja vi har vært sammen i mer enn 10 år og ja det er tøft i peroioder og ja ikke altis så spennende. men likefult jeg elsker han og mener at kjerlighet og sex hører sammen. derfor vil jeg fordømme utroskap uansett.

er jeg lei det jeg har og har lyst på spenning finner jeg det på andre måter eller gjør meg ferdig med det jeg har. ingen grund til å hoppe på den første og beste bare for noe slikt.

jeg forventer det samme av min mann. er han mer interesert i noe annet får han gå fra meg først.

Skrevet

Herregud malingus, den siste der var drøy, nå er du på bærtur ass.. :)

Skrevet

Jeg kan faktisk velge og vrake i hvem jeg vil være sammen med. Det har vært køer med menn som har sagt til meg, helt seriøst, at de ikke har noe i mot at jeg har barn fra før av og at de gjerne kan ta en "papparolle" for å kunne være sammen med meg. Ja jeg har en del menn som ringer meg om dagen og som aldri mister interessen for meg. Men jeg har aldri vært utro mot min nåværende mann! For jeg elsker han!

I mitt forrige forhold var jeg utro i et sett! Mannen jeg var sammen med mishandlet meg psykisk og jeg tror ganske enkelt at det var det som var grunnen til at jeg gikk til andre. Han fikk meg til å føle meg ekkel og verdiløs. Så var det disse andre mennene som sa jeg var den vakreste jenten de hadde sett, at de ville gjort alt for å ha hatt meg og at kjæresten min var en drittsekk. Ja, jeg kan ikke telle hvor mange ganger jeg var utro og jeg har IKKE ET SEKUND med dårlig samvittighet for det!

Skrevet

I mitt tilfelle varte ekteskapet i 12 år. Vi var begge normale i utseende. Omtalt som pene av noen, den gangen. Hva har det med saken å gjøre, egentlig?

Vi hadde begge to muligheten til å være utro. Den ene parten valgte å være det, og det var ikke meg. Men det hadde ingenting med utseende å gjøre.

Skrevet

Utroskap er forkastelig, og det finnes ingen form for unnskyldning, det er et svik som er så forkastelig og egoistisk uten tvil. Greit at folk kan gjøre en feil, men det rettferdiggjør ikke utroskap av den grunn. Når du har gått så langt eller sunket så dypt at du begår utroskap, da tar du fra din partner en stor bit av verdighet.

Hvis man følesesmessig mangler noe i et forhold, retter man ikke opp dette ved å være utro, hvis man ikke føler skyld i ettertid er man igrunn et kaldt menneske, og hvis man har normalt tankemønster vil man ha dårlig samvittighet, og hvis et litet knull skal påvirke din hverdag for lang tid er det jo den sitt problem, men likevel har man alikevel stjålet noe fra sin partner.

Hvis tankemønsteret er å hente noe et annet sted, fordi noe er galt i forholdet, gjør noe med det. Noen mennesker er trygge på å leve i åpne forhold og da er det enighet om det. For min del synes jeg at når man begynner å ha mentalt utroskap, er det på tide å snakke om det.

Det er nok egoister her i verden, men når de skal tråkke på andre mennesker, mennesker man omgås og til vanlig deler alt med, da er grensen på idioti og først meg selv prinsippet nådd.

Skulle du ha mulighet for en kveld å oppleve drømmemannen/drømmekvinnen for å ha en god selvfølelse er det å kaste bort sin egen kropp til en tilfredstillelse man burde skamme seg over.

Jeg sammeligner det med å gamble bort hus, hjem og familie i et spill som gir deg noen timers nytelse, eller kansje minutter for den saks skyld.

Utroskap er rett og slett ikke akseptabelt, det er svik mot din nærmeste.....

Skrevet

helt enig. Jeg føler iallefall at 12 års investering kunne vært brukt til noe mer enn å kaste det bort på et kvinnemenneske som gjorde seg tilgjengelig der og da. Sviket var for stort til å reparere skadet etterpå, dessverre.

Skrevet

Utroskap er å falle for fristelsen.

Å bli fristet kan da alle bli. - Det blir vi hele livet! Men lar vi oss falle for fristelsen, har vi tapt. Vi klarer å motstå fristelsene, hvis vi vil. Det er viljen det kommer an på.

Skrevet

Klarer man å stave ordet utroskap, vet man at det er galt! Spør man om det er akseptabelt, vet man at det er galt, men forsøker å få få en aksept for å lette på sin egen samvittighet. Gir man aksept for det føler man ikke med andre mennesker. For noen finnes ikke ordet utroskap, de bryr seg rett og slett ikke om andre enn seg selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...