Gå til innhold

1 til 2 glass vin nesten hver kveld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Synes dere dette er for mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja. Da er man i en faresone for noe mer.

Men det finnes kulturer der det er normalt og det ikke utvikler seg.

Men i Norge er ikke det normalt.

Skrevet

Annen hver kveld da?

Har man et problem selv om man fint slutter å drikke uten at det er tomt? Godt å kose seg da!

Skrevet

Ser ikke problemet med det

Skrevet

Bra noen ikke ser problemer m d! :)

Skrevet

Jeg ser ikke problemet i det;) Var der selv for noen år siden, men hadde ingen problemer med å kutte ut da jeg ble gravid/ammet. Nå tar jeg et glass i ny og ne, men mulig det kommer perioder igjen hvor jeg kommer til å ta et lite glass hver kveld - uten å bekymre meg det grann.

Skrevet

Ja, det synes jeg personlig er for ofte. Holder med et par kvelder i mnd for min del.

Skrevet

Nei, dette høres jo koselig ut. Blir mye om det kombineres med fylla i helgene kanskje?

Skulle gjerne kose meg med vin som du, men kroppen min tåler ikke dette så ofte, bare legger på meg og blir småkvalm om morgenen om jeg ikke har flere hvite dager enn dager med et glass vin eller to.

Jaja, ikke noe problem når man er gravid - da er det jo bare å glemme vin, øl og annet godt for en laaaang stund!

Men gleder meg til å ta et glass hvitvin med et godt måltid mens jeg ser på solnedgangen igjen en gang i framtiden!

Skrevet

Jeg synes det høres usunt ut. Grønn te er en bedre kilde til antioksidanter ...

(ok, så liker jeg heller ikke vin da)

Skrevet

Det spørs på hvor mye man har i hvert enkelt glass :=)

Nå bruker vi så store glass at det nesten blir en flaske.

En flaske rød er beregnet på 5 glass og hvit/musserende 7 glass og det er jo sjeldent at folk får til. Jeg bare håper det ikke er barn i magen når dette nytes for da vil jo barnet bli beruset hver dag!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...