trillelille Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 Enkel og god mat? Trenger desperat tips!!! Gjerne med oppskrift
Gjest Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 Tapas. Be gjerne gjestene om å ta med hver sin rett:)
Tommage♀♂ Skrevet 12. mars 2009 #3 Skrevet 12. mars 2009 En god kylling/kalkun/rekegryte med brød og salat
trillelille Skrevet 12. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 12. mars 2009 Jeg har lovt å lage noe, så kan ikke godt be dem ta med noe nå.... Men gryte var en god ide, du har ikke en god oppskrift også? *håpe*
erteposen + 4 Skrevet 12. mars 2009 #5 Skrevet 12. mars 2009 - En versjon av denne, bare magrere og litt mer krydder i: http://www.tine.no/page?id=28&key=7974&cat=673 Spesielt når det er litt kaldt og surt ute, eller jeg har dårlig tid for alt kan lages kvelden før. Den ostekreme likte jeg ikke, bare suppa. Ellers er pai, pastasalat, sushi, vanlig kveldsmat med fersk brød eller lasagne enkelt og greit.
mamma til fire små Skrevet 12. mars 2009 #6 Skrevet 12. mars 2009 taco, lasagne, gryterett, kurvfest, kyllingfile - kan stekes i ovnen (mariner med f.eks paprika dipmix)
Tommage♀♂ Skrevet 12. mars 2009 #7 Skrevet 12. mars 2009 Jeg bruker 4-5 store kyllingfileter på 6 jenter, del i biter og stek sammen med 2 små eller 1 stor løk i strimler/biter, og en stor paprika i biter. Ha over salt, pepper, litt karry, tandoori krydder, chili&lime-krydder, ingefær osv. 2 fedd hvitløk må til. 3-4 ss tomatpuré, 1-1,5 pk matfløte (kaloribombe?), la det surre og smak til med mer krydder til det smaker slik du vil ha det=) Jeg strør over pillede reker like før servering også, men det er jo ikke alle som liker det da. Server med ris, og en god salat og hjemmebakte rundstykker/brød til!
oktopus Skrevet 12. mars 2009 #8 Skrevet 12. mars 2009 Lettvint: Toro mexiakansk tomatsuppe. Steik kjøttdeig og ha den i suppa. Ha skåler med revet ost, tortillachips, rømme, mais, chasew(?)nøtter, løk, som en kan ta i suppa. Godt og koselig. Et annet tips: små bagetter delt i to. Smør på med creme fresh, steikt bacon og peperoni. Strø på ost. Ha i ovn til osten er gyllden. Server med salat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå