Gå til innhold

Hva serverer dere på venninnekveld?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Enkel og god mat? Trenger desperat tips!!! Gjerne med oppskrift :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tapas. Be gjerne gjestene om å ta med hver sin rett:)

Skrevet

En god kylling/kalkun/rekegryte med brød og salat

Skrevet

Jeg har lovt å lage noe, så kan ikke godt be dem ta med noe nå....

Men gryte var en god ide, du har ikke en god oppskrift også? *håpe* :)

Skrevet

- En versjon av denne, bare magrere og litt mer krydder i:

http://www.tine.no/page?id=28&key=7974&cat=673

Spesielt når det er litt kaldt og surt ute, eller jeg har dårlig tid for alt kan lages kvelden før. Den ostekreme likte jeg ikke, bare suppa.

Ellers er pai, pastasalat, sushi, vanlig kveldsmat med fersk brød eller lasagne enkelt og greit.

Skrevet

taco, lasagne, gryterett, kurvfest, kyllingfile - kan stekes i ovnen (mariner med f.eks paprika dipmix)

Skrevet

Jeg bruker 4-5 store kyllingfileter på 6 jenter, del i biter og stek sammen med 2 små eller 1 stor løk i strimler/biter, og en stor paprika i biter. Ha over salt, pepper, litt karry, tandoori krydder, chili&lime-krydder, ingefær osv. 2 fedd hvitløk må til.

3-4 ss tomatpuré, 1-1,5 pk matfløte (kaloribombe?), la det surre og smak til med mer krydder til det smaker slik du vil ha det=)

Jeg strør over pillede reker like før servering også, men det er jo ikke alle som liker det da.

Server med ris, og en god salat og hjemmebakte rundstykker/brød til!

Skrevet

Lettvint: Toro mexiakansk tomatsuppe. Steik kjøttdeig og ha den i suppa. Ha skåler med revet ost, tortillachips, rømme, mais, chasew(?)nøtter, løk, som en kan ta i suppa. Godt og koselig.

Et annet tips: små bagetter delt i to. Smør på med creme fresh, steikt bacon og peperoni. Strø på ost. Ha i ovn til osten er gyllden. Server med salat.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...