Gå til innhold

Hva synes dere om navnet Sverre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Passer det med Sondre og Mathilde som er navn på eldre søsken?

Lillebror er tre uker og vi må bestemme oss for navn snart.

Så hva synes dere eller har noen andre forslag, så kom med det.

Takk

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det er et flott og sterkt navn!

Skrevet

Egentlig et veldig fint navn, men for meg ville det ha vært uaktuelt å kalle et barn det samme som et av kongebarna.

Skrevet

Syns ikke noe om det, de-sverre... :P

Skrevet

Synes det er kjempefint. Men også sikkert fordi det minner meg om en fantastisk person! ;)

Skrevet

Takk for tilbakemeldinger.

Ja det er litt av problemet at et av kongebarna heter det. Så defor er jeg litt skeptisk, men det er min morfar som het det og det vil da bli oppkalling etter han. Vil ikke at folk skal tenke at vi har kalt opp etter prinsen liksom. Men men liker navnet godt da.

Skrevet

Er det oppkalling? Det gjør det jo ekstra pent;-) Jeg er så glad i oppkallinger=)

Skrevet

Syns navnet er fint, men jeg er veldig sær på navn. Vil nemlig ikke at noen i familien skal ha navn som begynner på samme bokstav, derfor hadde ikke jeg valgt det:)

Johannes, Johan og Jaran syns jeg er kjempefine guttenavn som jeg dessverre ikke får brukt fordi vi har etternavn som slutter på J (og det går jo da selvsagt ikke:)

Skrevet

Jeg synes det ble enda finere når det er oppkalling :)

Skrevet

Min kjære onkel som døde for 4 år siden het Sverre. Derfor er jeg spesielt glad i det navnet.

Skrevet

He he har tenkt det samme Overlord, det med lik forbokstav.

Hyggelig at så mange synes det er fint, mange med god smak her tydeligvis.

Synes det er veldig flott med oppkalling selv og liker de litt "gamle" navnene.

Skrevet

Sverre er knallflott! Passer fint inn til søsknene : )

Skrevet

Jeg synes det er et kjempefint og "skikkelig" navn. Det var veldig høyt oppe på listen over navn vi tenkte på til gutten vår.

Vet ikke hvorfor det ikke ble det, egentlig.....?

Kall ham Sverre! Kongenavn og greier.

Skrevet

Kjempeflott! Vi tenkte det (pappan ville det veldig sterkt) men siden vi har en Magnus fra før ble det vel mye kongelig :-) Synes jeg hører oss når vi skal rope på begge barna......Sverre og Magnus.

Skrevet

Sverre er et gammelt, staut, norsk navn (Kong Sverre; den kongen som dannet administrative nyvinninger for Norge under siste fase av rikssamlingen/innbyrdesstridene osv.), så jeg syns dere absoulutt burde gå for det, hvis det er et navn dere begge liker! :)

Skrevet

Jeg synes det er veldig fint, og passer bra til de to andre navnene. Greit nok at det er et "kongenavn", men jeg tror faktisk de kaller ham Magnus til daglig... Sønnen vår heter Magnus, og vi har ikke latt det stoppe oss. ;)

Skrevet

Flott og sterkt navn, har en grandonkel jeg er veldig glad i som heter det :-)

Skrevet

Fint, og navnene passer sammen. : )

Skrevet

Digger gamle norrøne navn!

Sverre er et fint og sterkt navn

oxo er d jo ekstra hyggelig med oppkalling dah.

Syntes dere skal bruke Sverre jeg!!!

Vi har foreløpig bare en; en gutt

Han har fått det norrøne navnet Tord

som også er en indirekte oppkalling

etter pappan min. Han het Thor

Thor og Tord fikk et fint år sammen!

Skrevet

Eg syns Sverre er eit kjempe fint navn!! Likar det og Trygve veldig godt eg da. Onkelen til mamma hette det og var ein kjempe kar!! Eg tenker ikkje på at et av kongebarna heiter det.

Go for it!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Skrevet

Flott navn som passet veldig godt med de andre :-)

Skrevet

KJEMPEfint :-))) Passer godt til Sondre & Mathilde

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...