<3lovebaby<3 Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 og er så utrolig dårlig form og kvalm. Er det mulig å få sv.skaps symptomer 8 dager etter EL, min syklus er 28 dager og det er jo egentlig 11 dager igejn til IKM. Er det noen som har følt graviditeten så tidlig?? Jeg har tatt Bisolvon fra mens va ferdig og hatt samleie hver annen dag fram til i dag. Dette er pp 2.
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 13. mars 2009 #2 Skrevet 13. mars 2009 Hei! Måtte bare svare deg når jeg så innlegget ditt. På min 3 pp brukte jeg Solvipect hostesaft og jeg ble gravid!!! Jeg ble skikkelig dårlig, kvalm og uvel 9 dpo, altså 9 dager etter EL og 6 dager før IKM. Tok en graviditetstest samme dag (en vanlig CB og det var IKKE morgenurin!) og den var knall positiv!!! Ikke tvil i det hele tatt!!! Jeg får det ikke helt til å stemme at du skal ha 11 dager igjen til IKM hvis du ligger på 28 dagers syklus? Det må jo være en rundt 7 dager til din IKM - eller tar jeg helt feil?? Jeg hadde nemlig 28-29 dagers syklus. Dessverre gikk det galt denne 3 pp`n min - i uke 12 ble det oppdaget tvillingsvangerskap, men at begge sluttet å utvikle seg i uke 6 (MA/BO) - så jeg måtte inn til utskraping for 1 uke siden. Kjipt å komme tilbake til Bli gravid - når jeg hadde kommet så langt. Men uansett pga tvillingsvangerskap kan det være grunnen til at jeg fikk tidlige symptomer og testet positivt så tidlig, så ja - det er mulig!!! Ønsker deg lykke, lykke til =)
<3lovebaby<3 Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. mars 2009 Så utrolig trist å høre historien din.Hvordan oppdaget du tvilling-sv.skapet? Best, du tidligere UL pga symptomene dine? Stakkars deg, håper du snart blir gravid igjen. Jeg har tidligere hatt 2 SA og har blitt gravid med en gang igjen etterpå:)Men,takk for svar...akkurat lagt meg til i senga med pc her nå for å se om jeg hadde fått no svar. jeg er nemlig så utrolig dårlig, kastet opp 3 ganger siden kl 6 i morrest. Tenker hele tiden at det må være noe jeg har spist siden det er så tidlig, men tydligvis så kan det jo vær graviditet også da. Når det gjelder den der syklusen hadde jeg mens den: 23.feb. El den 5. mars( 11 dager etter mens) og 28 dager da etter 23.feb blir jo den 22.mars. da er det jo i dag 10 dager til sen 22.Mars. Regner jeg helt feil kanskje??
<3lovebaby<3 Skrevet 13. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 13. mars 2009 Huff, nå ble jeg skuffet kjente jeg!!! Klarte ikke dy meg og hadde en CB test liggende, måtte bare teste og den var selvf.negativ!!! Da er det nok bare omgangsyka jeg har da, sukk sukk. Det er slik en ned tur dette asså. Innstiller meg på en 3.pp jeg nå, enda det er jo over 1 uke til ikm enda, vi får se helt enkelt. Lykke til allesammen
☆Meg og lille snuppis+knerten☆ Skrevet 13. mars 2009 #5 Skrevet 13. mars 2009 Hei igjen =) Det er ikke vanlig å teste positivt så tidlig som jeg gjorde, altså 9 dager etter EL - legen min sa at det var nok pga tvillingssvangerskapet, man produserer ekstra med hormoner. Det ble ikke oppdaget tvillinger før i uke 12 - men det var spørsmål om det 3 uker før da jeg var på en UL da også. Legen trodde han så tvillinger, men var usikker siden det var så tidlig i svangerskapet - derfor måtte jeg vente i 3 uker til. Grunnen til at jeg fikk UL så tidlig på sykehuset er at jeg har ett høyrisiko svangerskap da jeg har en nyre/leversykdom som må følges opp litt ekstra dersom jeg blir gravid. Uansett - tilbake til dette med syklus osv - det virker jo som om du har tidlig El da - bare 11 dager etter første dag av siste mens. Men hvis du hadde El den 05 mars - så kommer alltid mensen nøyaktig 14 dager etterpå - så da blir egentlig din IKM den 19 og ikke den 23. Hvis mensen kommer den 23 så hadde du ikke EL den 5, men den 9 - kan sikkert virke litt forvirrende dette her, det er jo så vanskelig å beregne El, men mensen kommer alltid nøyaktig 14 dager etter EL, dermed kan man gå tilbake å se hvilken dag man hadde EL i forrige syklus. Jeg prøvde å teste med EL tester før jeg ble gravid - og den slår ut 24-48 timer før EL, jeg testet positivt med EL test en onsdag, fikk EL smerter på fredag og lørdag - det var da egget slapp - og jeg tror egget ble befruktet lørdag/søndag - for egget bruker jo ca 6-12 timer før den når livmoren - men befruktningen skjer jo ofte i egglederen. Så fra en El test er positiv - så tar det ca 1-2 døgn før man egentlig har eggløsningen. Uansett hvor lang eller kort syklus man har kan man alltid regne 14 dager før mensen at man har EL - det er greit å regne seg ut den veien når man skal planlegge. Jeg planla helt feil til å begynne med - hadde sex for tidlig og ikke på selve EL dagene - det tok litt tid før jeg skjønte det. Har lest en del om det selv på nettet og medisinsk leksikon + at jeg har fått masse info her på Bli Gravid. Husk at de aller fleste ikke tester positivt før rundt IKM - så du må ikke utelukke at du kan være gravid, men det er nok litt tidlig ennå... Lykke, lykke til =) Håper du får en spire snart og at det går bra!! God bedring!!! Klem fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå