CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 Jeg lurer nå på om jenta mi kan ha astma. Jeg har vært inne på astma og allergiforbundet, og det jeg har lest støtter bare opp under mistankene mine. Før hun begynte i barnehage var hun kun forkjøla en gang og hadde tre dagers-feberen. Etter barnehagestart var hun veldig mye syk en periode, med forkjølelse, halsbetennelser, streptokokker og ørebetennelser. Noe som henger igjen siden da er mye slim og snørr. Hun hoster ofte, har mye slim i lunger og snørr, sover urolig og hoster periodevis om natten, har ofte pipelyder ved utpust, får hosteanfall etter anstrengelser. Hun er en veldig aktiv og blid jente, hun viser ingen tegn på å ha ubehag av noe slag, annet enn når hun får disse hosteanfallene da. Hva tror dere? Takker for svar
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 12. mars 2009 Forfatter #2 Skrevet 12. mars 2009 Hun blir 2 år i juni forresten
To fine jinter ;o) Skrevet 12. mars 2009 #3 Skrevet 12. mars 2009 Hvis hun hoster om natten, har pipelyder ved utpust og får hosteanfall etter anstrengelser UTEN at dette kommer av en kraftig forkjølelse/influensa, så ville jeg absolutt tatt henne med til legen. Tenker dere vil få en henvisning til barnepoliklinikken og få utskrevet medisiner for å se om det hjelper. Hvis det hjelper tyder det jo på at hun kan ha en form for barneastma. Begge jentene våre har astma. Og hvis jenta di har astma så er det viktig at hun får medisiner så tidlig som mulig siden de virker forebyggende og kan hjelpe henne med å vokse det av seg
CottenCandy♥Butterscotch Skrevet 12. mars 2009 Forfatter #4 Skrevet 12. mars 2009 Ja, hun har denne hosten utenom sykdom også, det virker noen ganger som om hun holder på å bli syk pga økt hoste og slim og snørr, men så gir det seg. Jeg ringer nok legen i morgen ja. Gikk et lys opp for meg når jeg leste om astma, har jo ikke lest noe om det før i det hele tatt!! Takk for svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå