Gjest amandine Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 Vakkerungen kom hjem med info fra skolen i dag om 1.klasseprosjekt om gamle dager, de skal ha gamledagerskole i neste uke. Det skal være strengere regler og de som forstyrrer må stå ved siden av pulten, evt vil de bruke skammekrok!?! Jeg synes det er så innmari drøyt!
selma07 og engel Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 Tror du skal prøve å se på det som en lek! Det er jo bare en måte å synliggjøre forskjellen på skolen før og nå! Jeg er lærer i 2. klasse selv. Det er vel noe annet de skal gjøre fra gamledagerskolen også? Det blir nok gøy for ungene!!
Gjest amandine Skrevet 13. mars 2009 #3 Skrevet 13. mars 2009 Må bare beklage, jeg er dypt uenig. Kan ikke se at straff skal være forbundet med lek? Og moro for de andre ungene at de som har problemer blir gjort til latter? Nei takk! Selvfølgelig ikke noe problem at de også snakker om de mindre hyggelige sidene ved skole i gamle dager, men det må da finnes andre måter enn å gjøre det i praksis? De kan lage bjørkeris sammen og snakke om det, for eksempel? Eller noen kan gjerne stille seg i skammekroken, men da som et ledd i undervisningen, ikke som en straffereaksjon. Det er 6åringer det er snakk om!