juni73 Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 Er lei av å koke 20 flasker i døgnet, og skal kjøpe sterilisator. Hva salgs type sterilisator bruker dere, sånn til å ha i microovnen eller noe annet? Hvilket merke vil dere anbefale? Er det mye mindre jobb enn å koke flaskene/smokkene i kjele? Takknemlig for svar!
Grigri m/3 gutter Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 Jeg har microsterilisator og det hadde vi til førstemann også. Min heter badabulle og tar 5 stående eller 6 liggende flasker pluss tilbehør og sånn uttagbar kurv som man har alt oppi. Den vi lånte til førstemann tok bare 4. Vi prøvde bare en kort stund å koke flaskene første gang, men jeg likte ikke at de fikk sånn hvitt belegg(kanskje pga mye kalk i vannet her?) pluss at det var et styr. Prøvde så sterilisering i kaldt vann med tabletter i, men det luktet jo klor over hele kjøkkenet så det sluttet vi fort med. Syns det er kjempegreit å putte dem i boksen, "koke" dem i microen i 5 minutter, og så setter jeg dem til avkjøling/tørk rett i den uttagbare kurven.
Ventet på nr 2 og 3 Skrevet 21. april 2009 #3 Skrevet 21. april 2009 Har brukt Avent sin sterilisator for mikro. Den tar 6 flasker og er helt super syns jeg. Brukte den også til å sterilisere smokker og deler til brystpumpen. Det er mye, mye mindre jobb med dette enn å koke i kjele, ville ikke klart meg uten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå