Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 Så et program på svensk TV4 her om dagen om familier med mange barn. Dette fikk meg til å lure på hvor vanlig/uvanlig det er med mange barn i våre dager. Kjenner du/kjenner du til familier med mange barn? Og da tenker jeg ikke på beste- eller oldeforeldregenerasjonen, men familier som har barn som nå er i grunnskolealder eller yngre.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 Provoserer kanskje litt nå, men jeg har inntrykk av at det som oftest enten er religiøse folk eller "white trash" som får flere enn 4 barn...
Gjest Skrevet 12. mars 2009 #3 Skrevet 12. mars 2009 Hva definerer du som mange barn da? Jeg kjenner endel som har 4 barn (og får jo det selv snart), og kjenner 4 familier som har 5 barn og en med 6 barn. Ellers har de fleste 1-3 barn av de jeg kjenner som har barn.
Gjest Skrevet 12. mars 2009 #4 Skrevet 12. mars 2009 Ingen av dem med 5 barn eller de med 6 barn kan vel heller regnes som "white trash" elelr noe videre religiøse, som anonym over her skriver. De er helt normale mennesker med mellomlang høyere utdanning :-)
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #5 Skrevet 12. mars 2009 "white trash"??? ha ha ha ha ha, jeg ler så jeg griner...!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #6 Skrevet 12. mars 2009 4 barn er jo ikke helt uvanlig, men de jeg kjenner som har flere (altså 5 barn eller mer), er vel ikke akkurat de som burde få så mange barn....
Gjest Skrevet 12. mars 2009 #7 Skrevet 12. mars 2009 Jeg kjenner flere familier med mer enn fire barn. To av familiene er religiøse så det holder (katolikker) og derav noe av årsaken til de store barnekullene, en del familier er typen dine, mine og våre barn med stor avstand mellom barna, og andre er standard kjernefamilie uten religiøse under- eller overtoner.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #8 Skrevet 12. mars 2009 Og hva er i dine øyne "white trash" her i landet...?
Lilli med småtrolla Skrevet 12. mars 2009 #9 Skrevet 12. mars 2009 Jeg ønsker meg mangen barn! Jeg tror det er sunt for barn å ha mangen søsken Ser for meg "Mormor og de åtte ungene", selv om jeg vet det ikke ville vert akkurat så idyllisk. Har bare sett for meg at det er hyggelig med en stor familie. Vi bor på landet og har god plass her. Jeg er ikke White Trash, og er absolutt ikke kristen
Sånn kan det gå Skrevet 12. mars 2009 #10 Skrevet 12. mars 2009 Har 8 barn. Her er det ingen dine/mine(kun våre), vi er ikke religiøse(ateister) og "white trash" er vi i hvert fall langt fra å være. ;-) Kjenner til noen andre familier med fra 5, 6 og helt opp i 10 barn, men de fleste av disse er faktisk enten mine/dine/våre-familier eller de er religiøse.
Northernlights Skrevet 12. mars 2009 #11 Skrevet 12. mars 2009 Jeg har 6 barn. Ok, 3 av dem er voksne, men de er nå barna mine uansett. Er kristen, men hadde jeg vært en hardnakket ateist, KKKist, sadist, pessimist, sosialist, pasifist eller nazist, så hadde jeg uansett hatt flere enn gjennomsnittet. Fordi jeg liker barn, og alltid ville ha flere enn 3 barn, så langt tilbake som jeg kan huske. White trash? Vi har et "bilvrak" stående ute på gårsdplassen. Ikke bilvrak, da. Men en eldgammel Chrysler fra 60 tallet. Vet ikke om det "kvalifiserer" ;o) Hilsen
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #12 Skrevet 12. mars 2009 Ja, her er 5-6 unger ganske vanlig etterhvert. Jeg har det ikke, men kjenner flere familier med 5 eller 6 barn. Det vanligste er 3 ser det ut til, så jeg har litt lite med mine 2;) Og dette er i en liten by.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2009 #13 Skrevet 13. mars 2009 De fleste i min omgangskrets har 3 eller 4 barn.
Gjest Skrevet 13. mars 2009 #14 Skrevet 13. mars 2009 Her har du statistikken: http://www.ssb.no/emner/02/02/10/fodte/tab-2008-04-09-08.html
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2009 #15 Skrevet 13. mars 2009 Dette er jo bare statistikk for de som har max 4 barn, og det er jo ikke mange barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå