Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 sykehuset har glemt å sende med meg smertestillende!! Holder det med vanlig paracet? Har ikke mulighet til å komme med ned dit før imorgen, og det er imorgen tidlig jeg skal ta disse pillene vaginalt. Jeg har allerede vondt etter den pillen jeg fikk for to dager siden.. Mifegyne heter den, hva er dette egentlig? Det gjør skikkelig vondt! Har ingen som kan dra og fikse dette for meg heller, fordi ingen skal vite det. Har samboeren min, men han må bli hjemme her og passe på gutten imens. an jeg greie meg på vanlig smertestillende??? au au au. Det har jo ikke begynt engang!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #3 Skrevet 12. mars 2009 Jeg fikk morfin når jeg tok medisinsk abort... Jeg hadde ihvertfall store smerter, det kan vel på en måte sammenlignes med rier, men ikke så "riete". De samme smertene, men selvsagt ikke den trykkinga som livmoren holder på med når du har rier. Men det er også mange som klarer det helt fint uten smertestillende. Kanskje du kan bruke naproxen istedet hvis du har det eller har apotek i nærheten, det virker jo mot menstruasjonssmerter og er kanskje bedre?
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #7 Skrevet 12. mars 2009 Lykke til :-) Hilsen hun med naproxen'en!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #8 Skrevet 12. mars 2009 auauau. Det er sikkert vondt. Jeg vet ikke hvor vondt fosteret har det, siden du ikke skriver hvor langt på vei du er. Synes det er ganske seriøst å ta abort, jeg.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #9 Skrevet 12. mars 2009 Ring legevakten... Evt sykehuset? Jeg tror ikke jeg ville tatt sjansen uten sterkere smertestillende enn paracet. Har hørt om flere som har fått kraftige kramper og smerter. Du kan ikke ta en hvit løgn og spørre om du har noen kjente som har paralgin forte eller ibux forte da? Si du har kjempetannverk eller noe... Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #10 Skrevet 12. mars 2009 Hvor vondt fosteret har det???? Er det nødvendig å strø salt i sårene synes du? Selvfølgelig er det seriøst å ta abort! Jeg synes det er grusomt! Har tenkt på dette kjempelenge, og jeg gjør dette med et veldig tungt hjerte. Samboer ønsket ikke at jeg skulle beholde barnet, siden han har fått jobb i utlandet i et halvt år. Han orker ikke tanken på at jeg skulle sitte hjemme alene, har jo en sønn fra før på snart 5. Jeg har grått og grått, jeg ønsker jo ikke dette egentlig. Har hatt en abort tidligere, så det er ekstra vondt for meg. Begge gangene har jeg brukt p-pillene akkurat som jeg burde, og ikke hatt noe oppkast eller diare. Nå år jeg satt inn spiral, siden vi(han) ikke har planer om barn i nærmeste fremtid. Men slikt som det der kan du spare deg for, for jeg er veldig lei meg. Satt her igår og tenkte på den tabletten, mifegyne, som er antiprogresteron. Den sender ut antistoffer mot fosteret. Jeg gråt og så for meg at jeg stoppet et hjerte som slo. Ja jeg vet godt hvilket monster jeg er, så trenger ikke høre slikt fra flere, er du imot abort( som jeg også egentlig er) kan du holde det for deg selv) Jeg er forresten 5 uker og 4 dager påvei., hi
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #11 Skrevet 12. mars 2009 Har du dritvondt, har fått en pille for to dager siden og skal ta flere for å slutte prosessen? Høres ut som en langdrap dette
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #12 Skrevet 12. mars 2009 Uff, nå begynte jeg å gråte her! Synes så synd på deg, det høres ut som du har det veldig vanskelig. Du får tenke på at det lille frøet der inne knapt er noe mer enn det, og at det ennå ikke er noe bankende hjerte. For den tanken var helt grusom - stoppe et bankende hjerte. Men det er ikke det du gjør, du rekker å gjøre noe med det innen den tid og det er på en måte litt godt. Men praktisk, ring legevakta og spør. Så vet du i alle fall om du burde ha noe mer smertestillende tilgjengelig.
Miss Misantrop Skrevet 12. mars 2009 #13 Skrevet 12. mars 2009 Kjære HI, du bør ringe legevakten og få smertestillende, pluss en resept du kan hente ut i morgen. Har hørt at det kan være svært smertefullt. Har du ikke en venn som kan hjelpe deg? Huff, tenker på deg i kveld.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #14 Skrevet 12. mars 2009 Humm har ikke tatt hjemmeabort selv, men medisinsk abort på sykehus. Kan ikke huske jeg fikk noe smertestillende altså. Blødde jo endel, men kan ikke huske de var vondt. så det er vell forskjellig fra person til person.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #15 Skrevet 12. mars 2009 Syltynn grunn at han har fått en jobb i utlandet i 6 mnd, og ikke vil du skal være alene om ansvaret. Mange alenemødre som greier det helt fint. Men ta vanlig smertestillende, så går det sikkert helt bra med smertene du kommer til å få.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #16 Skrevet 12. mars 2009 Stakkars deg, føler virkelig med deg, håper du får noe ordentlig smertestillend snart. Men inntil videre kan du prøve paracet kombinert med ibux, som har synergieffekt (forsterker hverandre), i forbindelse med SA sa sykepleieren til meg at jeg skulle ta en 500 mg paracet og en 400 mg ibux samtidig, og det funka bra. Ønsker deg alt godt!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #17 Skrevet 12. mars 2009 hadde ikke klart meg uten smertestillende når jeg tok medisinsk på sykehuset...
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #18 Skrevet 12. mars 2009 Det er en vanlig medisinsk abort som man tar på sykehus, bare at den foregår hjemme. Dette er noe de startet med for 1 år siden her hvor jeg bor. Syltynn grunn ja, godt mulig. Men jeg kan ikke tvinge samboeren min, og jeg vil ikke ødlegge for gutten min og forholdet vårt ved å gå fra ham og sitte alene med 2 barn. Jeg kunne jo greid det, men jeg ønsker jo heller å ha den lille familien min enn å være alene. Vi er jo en velfungerende familie. Men det er veldig vondt for meg ja. Jeg ønsker ikke dette. Men tror det allerede er forsent etter at jeg tok den første pillen. vil ikke tenke på det egentlig.... Blir bare lei meg Takk dere som er hyggelige og empatiske her inne. Jeg skal prøve rådene deres. Jeg skal la høre fra meg imorgen om hvordan det gikk. Blir vel sengeliggende noen timer. hi
Gjest Skrevet 12. mars 2009 #19 Skrevet 12. mars 2009 Man kan da være empatisk fordi om man er imot abort? Vanskelig kanskje, å være hyggelig, når det er et så sårt tema som abort. Håper du ikke får altfor vondt. Skjønner situasjonen din er vanskelig. Spesielt siden du egentlig er imot abort, og egentlig ikke vil dette, så må det være ekstra vondt for deg. Håper du får mye støtte etterpå, når den psykiske reaksjonen kommer. Kanskje du ikke skal ta denne neste pillen???
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #20 Skrevet 12. mars 2009 Jeg ble veldig lei meg nå når jeg leste det,på fosteret sine vegne. Men dette har du valgt helt selv. Sambo din hadde jo ikke gått fra deg om du hadde beholdt? du hadde bare blitt aleine med babyen i 6 mnd. Og elsdte sønnen din er jo stor. Sorry at jeg strør salt i såret. Men du har valgt det selv. Syns litt synd på deg..
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #21 Skrevet 12. mars 2009 skal ikke smøre inn hvorfor du ikke må la være å ta de neste pillene men sier bare at du er nødt til å ta dem! å håper du forstår det m det. masse lykke til. vet hva slagt hælvete du har. trøste klem
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #22 Skrevet 12. mars 2009 Syns det er litt rart at de glemte å sende med deg smertestillende?? Da må de ha dårlige rutiner der.. Uff. 4 Paracet + 1 Diclofenac fikk jeg med meg, med beskjed om å ta samtidig som jeg satte inn Cytotec.. (jeg fikk ikke Mifegyn først, men tror det kunne vært lurt). I tillegg fikk jeg med 3 smertestillende morfinaktige piller. Disse sistnevnte brukte jeg ikke. Var svært ubehagelig, men ikke så ille at jeg syns jeg trengte de. Tok 2 Paracet før jeg la meg på kvelden, bare for sikkerhets skyld. (Vil bare nevne at dette var høyst ufrivillig abort, jeg ønsker å være gravid, men det gikk dessverre galt og kom ikke ut av seg selv.. Hjalp forresten ikke med pille-kuren heller, så jeg måtte ha utskrapning)
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #23 Skrevet 12. mars 2009 Hun har jo ikke valgt det helt selv. Mange kvinner er tvunget til å ta abort. HI er en av disse.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2009 #24 Skrevet 13. mars 2009 Har tenkt mye på deg, hvordan gikk det idag? Håper du har det bra! Hilsen hun med naproxen'en.-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå