Gå til innhold

Sover virkelig alle deres 4-5-6-7månedinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

(som får et par grøtmåltider om dagen) natten gjennom?

Hvor lenge definerer dere isåfall som natten gjennom, og gir dere drømmemåltid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

NEI!!!!! vi er en del oppe om natten enda og han er 7.5mnd;0)

Skrevet

Skal ikke si godt å høre, for det er jo kjedelig for dere (men GODT Å HØRE!!;))

Sukk. Leser over alt nå at "de fleste sover natten gjennom når de er 6 mnd eller når de får 2 måltider om dagen" og "70 posent av alle spedbarn sover natten gjennom ved 3 mnd". Vil ikke høre det!

Vi er oppe i tre grøt/middagmåltider om dagen, siste lur er ferdig mellom 15 og 16, og hun får mme mer enn pupp mellom grøtmåltidene.

Og enda sover hun ikke gjennom..

Spiser han når dere er oppe, eller er han bare våken? (tmr84)

Skrevet

Jenta mi på 5mnd får 1 grøtmåltid om dagen, og sover stort sett hele natta (når hun først sovner;), eller får melk 1 gang.

Skrevet

fra når til når? hva er definisjonen på å sove natta gjennom?

I bøkene mener de stort sett 6-7 timer med det når det er snakk om så små, mens he rinne får jeg inntrykk av at de sover fra syv til syv!

Skrevet

Snuppa er 7mnd om to dager og har begynt å sove nattagjennom for et par uker siden. Hun liker ikke grøt,men spiser veling isteden. Legge seg som regel 19.15 og sover til ca 7.00 :)

Skrevet

Som regel blir det 7-10 timer sammenhengende søvn uten mat, alt ettersom...

Skrevet

Snuppelure får to grøtmåltider og sover fra 19 til 7, det gjorde hun også før vi begynte med grøt - fra ca 3 måneder og ut over. Har gitt drømmemåltid i perioder, men det har vært på dager der jeg har syntes hun har spist for lite og ikke for at hun skal sove gjennom natta.

Skrevet

Tuppa her sover fra 21.00 -06.30->07.30, spiser siste gangen kl.20.15 ca.

Men jeg har jo lyst til å begynne med litt grøt og frukt osv nå, men er usikker på hvordan jeg skal gå frem i forhold til når hun skal spise, hvor mye hun skal spise, hvor mye må jeg kutte ned på MME når hun begynner med andre ting osv osv...

Er litt skummelt dette her, for vi føler oss så trygge på sånn vi har det nå....

Når jeg hører om barnet ditt, FF, som sover så godt som hun gjør på to grøtmåltider, så høres jo hun veldig fornøyd og tilfreds ut :)

Hvordan er rutinene deres iløpet av dagen?

Skrevet

Sukk....

Lillejenta vår på 8 mnd begynte å virkelig "rolse" på nettene da hun var 4-5 mnd. Våknet fra hver time til 3.hver time hele natta gjennom, og det gjør hun enda. Hun får 3 måltider fast føde til dagen, og morsmelk utenom. Hun drikker egentlig svært lite på nettene, hun er bare lys våken og får ikke til å sovne igjen...... det er et sliiiiit!

Skrevet

det er så godt å høre det er flere. føler meg litt mislykka på de dårligste dagene.

her er det ikke fult så ille som dere, mamma til sommerjente, men det går sånn opp og ned. Hver gang jeg har sagt at nååå, endelig sitter det, så går det til helvete igjen på en eller annen måte!

Jeg som svarte ja på den tråden om det var noen som gjerne ville gå gravide igjen og få en unge til snart. trekker det tibake. Vil bare sove i et par år..

Æsj!

Skrevet

Det er helt normalt at barn under ett år våkner om natta. Min gutt nærmer seg 9 mnd og får fortsatt litt nattmat ved behov. Jeg passer på å komme meg i seng i rimelig tid selv så går det helt greit! Ikke stress med det, tror babyer har godt av å få litt nærhet og næring nattestid jeg;)

Skrevet

Har ikke stresset med det før nå som vi har så mye tull hele ettermiddagen og kveldene. Er skikkelig sliten, og særlig fordi vi har hatt supre perioder hvor hun har sovet syv timer, spist og sovet seks til så er det fryktelig surt at både blidjenta som var blid og fornøyd døgnet rundt både hos pappaen og meg nå gråter hele kvelden OG våkner en del om natta.

Skrevet

Hvor gammel er hun da? Hørtes ganske sørgelig ut ja! Siden hun er så urolig både kveld og natt høres det ut som at noe ikke stemmer. Kan hun rett og slett være overtrøtt? At hun sover for lite på formiddagen for deretter å bli for trøtt til å klare å finne roen på kveld/natt?

Skrevet

5 måneder. har et annet innlegg her om kveldsproblemet, det går på ekstrem mammadalting. Hyperventilering og tåresprut og full pakke bare pappaen tar henne ett minutt, han som har stått for kveldsstellet i 3 måneder nå!

Tror absolutt hun sover for lite på dagen, 2x0,5t. Men om jeg så går tur i to timer ligger hun der med digre vidåpne øyne etter en halvtime!

Hun er ellers strålende blid mot alt og alle fra hun våkner og til rett etter siste blund i 15-16-tiden. Ikke redd for andre mennesker ellers i det hele tatt!

hun spiser vel 2 ganger fra siste måltid åp sengekanten til vi står opp, så det er ikke krise, det er bare at hun er så mye våken ellers også.

Skrevet

min lille gullunge på 6 mnd sover fra 9 om kvelden til 9 om mårra`n å noen ganger lenger. han har sovet natta gjennom fra han var 5 uker gammel, da sov han 10-11 timer av gangen. åsså var det ett par måneder der han sov 14 timer om natta, mn nå ligger det på ca 12. han sover roli hele natta gjennom uten å være våken eller få mat, dette har han alltid gjort.. siden han var 5 uker=) godt ja!!:)

Skrevet

Nope, hun spiser 1-2 ganger per natt og er 8 mnd. Har ikke planer om å nattavvenne heller, men bør nok ned i ett måltid som fast siden hun noen ganger ikke virker sulten til frokost... Regner egentlig med at hun vil kutte ned selv... Hun har 4 måltider med fast føde og 2-3 ammemåltider i løpet av dagen, men et ganske så høyt aktivitetsnivå og trenger nok den maten hun får.

Skrevet

NEI!! Hun skal ha mat annenhver time gjennom hele natten.... URRRKK er så LEI!!! Slitsomt, sliter med å sovne igjen etter ammingene, mens nurket sover søtt. 3 måneder. Blir nesten riktig sinna når jeg leser om gullebebiene deres som sover 12 timer i strekk, for en fantastisk drøm!!

Skrevet

Jenta mi (6 mnd den 19 mars) får sisste flaske med mme ca 200 ml kl 20.00, bruker som regel å sovne en halv time etter mat. Da sover hun i senga si til ca kl 07 - 08. Har startet med litt grøt, men er ikke snakk om mer en noen t - skjeer:) Så jeg klager ikke. Begynte og sove natten igjennom når hun var 4 - 4 1/2 mnd:) Syns synd på dere som sliter med sovingen, skjønner det kan være utrolig frustrerende....

Skrevet

Min sov som en engel fra ni på kvelden til åtte neste morgen fra hun var 3 mnd, men da hun ble 5,5 mnd begynte hun plutselig å bli mer urolig. Vi trodde det var fordi hun krevde mer mat enn pupp, men nå er hun 7,5 mnd og det er værre enn noen sinne. :( Hun er syk akkurat nå, så det kan være derfor. Uansett er det veldig slitsomt.

Her er det legging kl åtte etter kveldsgrøt og pupp. Så våkner hun en liten tur i elleve tiden og får mer pupp. Så igjen ca tre og så vil hun stå opp i 6-7 tiden. Av og til er hun urolig og vekker oss for å få smokken hele 3-4 ganger i tillegg til dette. *sukk*

Skrevet

Næh, natten igjennom du liksom! Sovner i åttetida, spiser tre-fire ganger fram til fire, og SÅ sover hun fram til vi står opp mellom åtte og ni :) Men det er nok ikke mer enn en måned eller to siden hun spiste annahver time hele natta - hun er 8,5 mnd nå.

Skrevet

VI har nettopp begynt og lage litt rutiner angående legging med min 6 måneder gamle gutt. Vi har begynt og legge han klokken 7. Og det har gått greit hittil. Har kuttet ut den ene luren hans på dagen, så nå sover han 2 timer midt på dagen istedenfor en lur på en time på formiddagen og på ettermiddagen. Han får grøt til frokost, og middagsglass rundt 5. Ellers får han bare melk.

Han våkner fortsatt litt om natta. Han får en stor flaske melk før han legger seg, og da sover han til rundt 12. Etter det våkner hver tredje time. Jeg fikk et tips av en venninne av meg om og fort bytte smokken med flaska når han sovner til flaska. De fortsetter jo og spise selvom de sovner. Det har som regel funka. I natt ga jeg også han vann istedetfor melk, men tok bare en liten skje med mme oppi vannet for at det fortsatt skulle smake litt melk. Da får han ikke overspist, siden han ikke trenger mat på natta lenger. ( Ifølge hs) og da innbiler jeg meg at han vender seg til å få mindre mat, og heller få vann. Noen ganger er de jo bare tørste også.

Skal begynne nattavenning i helgen. Så det blir spennende...

Håper han sover hele natta snart!

Skrevet

Mini er naa rett over 6 mnd, og sover ikke gjennom natta nei. Han legger seg 19.30 og i det siste har han sovet til ca to. Da er han lys vaaken og vil spise. Sovner da som regel med en gang, men tuller mye fra 4 til 6. Da vil han opp, det er ikke snakk om aa sove lenger. For noen dager siden vaaknet han mellom 23 og 24, og da er det jo ikke noe vits at mamman legger seg tidlig, bli jo vekt likevel. Saa jeg har sovet mellom 24 og 4, fram til 6 blir det bare tull. Det er foerst naa jeg i det hele tatt ser det som mulig at jeg skal ha et barn til. Huff, dere som har barn som sover 10-12 timer i strekk kan virkelig ikke klage.... Jeg er sliten hele tiden, og det er ikke lett aa opprettholde kjaeresteforhold gitt. Haaper det bedrer seg snart. Mini er forresten oppe i tre hele maaltider naa. Han tar verken flaske eller smokk, saa pappaen kan liksom ikke hjelpe saa mye i helgen heller. Arg, vanskelig aa vaere lystig mamma paa dagtid naar man sover saa lite hver bidige natt!

Skrevet

Knerten vår er fem mnd. Har ikke begynt med grøt enda, da, vi fullammer. Han sover ikke gjennom natten, nei, men er det egentlig et mål i seg selv, da? Spising annenhver time natta gjennom er ikke holdbart (har prøvd det!), men hver tredje til fjerde time synes jeg er ok. I natt sov han i omtrent seks timer før første måltid - fantastisk! :)

Jeg sovner jo bare igjen etterpå. Man kan vel ikke regne med at de sover natta gjennom uten mat når de er så små? Jeg hører jo om disse "vidunderbarna" hele tiden, og selvsagt høres det fristende ut med åtte timers sammenhengende søvn... Men i bunn og grunn er jeg bare lykkelig over at han ikke er noe kolikkbarn, som sover fint mellom måltidene. Nattamming har jeg ikke noe problem med å takle!

Skrevet

sov ikke natta gjennom før han fikk to grøtmåltider og middag på dagen...sover da fra mellom 18.30,1900 tiden til 5-6 tiden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...