Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #1 Skrevet 12. mars 2009 Svigermor er alkoholiker, og derfor lar jeg henne ikke passe mine barn. Hun tryglet meg nærmest om å få ha dem til overnatting, og forsikret meg om at hun ikke kom til å drikke når de var der. Men jeg sa nei, med denne begrunnelsen: "Jeg kjenner deg ikke godt nok til å vite sikkert at du klarer å holde deg unna alkoholen, derfor vil jeg bare la dem komme på besøk når jeg eller pappan er med". Egentlig stoler jeg ikke på henne for fem flate øre, men prøvde å si det litt fint... Men hun er raaaasende, og har gått rundt til alle og snakket dritt om meg. Så jeg er ikke akkurat villige til å sende dem opp nå heller. Men ville dere latt henne passe dem om natta? De er 18 mnd og snart 3 år... Var det en veldig dum måte jeg sa det på? Er vel ingen superfine måter å si til noen at man ikke stoler på dem, men føler ikke at jeg burde la henne ha dem der alene... Hun sitter jo alltid og drikker øl når vi er på besøk, selv når vi sier i fra på forhånd når vi kommer... Og vi er der ofte!
du og jeg og vi to Skrevet 12. mars 2009 #2 Skrevet 12. mars 2009 Når magefølelsen din sier nei så er det nei. Og jeg synes du sa det på en grei måte. Her er det barnas beste som er viktig, ikke det svigermor synes er best.
Lea1977 Skrevet 12. mars 2009 #3 Skrevet 12. mars 2009 Det er så absolutt opp til dere og bestemme det! Og det er klart hun blir fornærmet.Sannheten er tøff og høre vettu! Jeg venter mitt første barn og er enslig uten mor som kan hjelpe meg men jeg skal love deg at jeg ikke hadde overlatt barn til en som er alkoholiker. Jeg kjenner nok til den "lidelsen" til at jeg ville gjort det. Man kan være verdens snilleste men når du er full så er du jo ikke akkurat deg selv og barna kan bli forsømt! Jeg har hørt om mammaer som har dratt på byen mens barna deres har sovet hjemme alene siden de sover så godt...Hvor dum går de ann å bli! Nei du har all min støtte...
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #4 Skrevet 12. mars 2009 Drikker hun seg full eller tar hun et par glass med vin? Hvis hun drikker seg full er det jo selvsagt helt uaktuelt. Men om hun tar seg et par glass hver kveld synes jeg det er greit. Men du vet jo hvor mye hun drikker og hvor "alkoholiker" hun er.
Gjest Skrevet 12. mars 2009 #5 Skrevet 12. mars 2009 Alkoholikere bør ikke passe barn. Aldri. Plutselig kan de får behov for drikke og da spiller det ingen rolle om det er små barn tilstede som trenger tillsyn. Jeg har blitt forlatt alene i Danmark 9 år gammel, blitt låst inne i bil i 5 timer da jeg var 5-6 (for så kjøre i fylla hjem med ungene i baksetet), forlatt hjemme alene da jeg var 5 (han skulle bare "ut og kjøpe avisen" og jeg husker bare at jeg sto ved vinduet og jeg ble sulten, så ble det mørkt og så ble det natt). SÅ, alkoholikere stoler man ikke på. Aldri. Og min pappa var bare periodedranker. Min nå tørrlagte far får enda ikke ha barna på besøk alene. Ikke dagsbesøk/barnevakt en gang. Og han er en kjernekar og topp bestefar, ikke noe drittslenging der i gården. Det som virkelig forbauser meg er at det er DU som må si nei. Dette burde mannen din ha tatt seg av - det er tross alt han som har det meste av efaring med drikkingen hennes.
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #6 Skrevet 12. mars 2009 slikt er jo ikke moro å høre selvfølgelig, men synes det vr greit nok sagt.. det er jo det du mener.. og det finnes mange værre måter å fortelle henne det på også.. stå på ditt du! Og vhis du sier hun er alkoholiker, så tar hun vet ikke bare et par glass vin/øl?!
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2009 #7 Skrevet 12. mars 2009 Det var ikke en stygg måte å si det på, det var tydelig og klart - og ærlig og kunne ikke blitt bedre, kjempe bra!!! Du gjør HELT rett i å ikke sende ungene dine til en alkoholiker, du stoler ikke på henne, og hun stoler helt sikkert ikke på seg selv heller... En alkoholiker drikker gjerne konstant, mer eller mindre, jeg kan aldri se for meg at hun skal være "tørr" ett døgn fordi ungene er der, da vil hun jo alikevl slite med suget og diverse.... Jeg hadde ALDRI ALDRI ALDRI latt mine bare overnatte hos en alkoholiker, bestemor eller ei! Og bare det at hun sitter og drikker når hun vet dere kommer hadde jeg bllitt forbanna over..... Det at hun nå går å slenger dritt om meg hadde bare gjort meg enda mer sikker på at det var et riktig valg!!! Stå på ditt, du gjør det rette! Lykke til:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå