Gå til innhold

Hadde aldri trodd jeg ville ta abort, men

Anbefalte innlegg

Skrevet

nå er jeg virkelig ikke sikker..

Saken er det att jeg jeg fikk hadde EKSTREM svangerskapskvalme forrige svangerskap, også kalt hypermesis. Dette rammer under 1 % av alle gravide, og er det dessverre sånn att det høyst sannsynlig kommer ved neste svangerskap og. Og jeg hadde det helt j*vlig forrige gang.. Vet ikke om jeg er gravid ennå, skal til legen neste fredag, så da får jeg endelig svar.. Har en skikkelig vond klump i magen!Har tatt alle forhåndregler, dvs jeg fikk p-piller, men allikevel ser det ut som jeg har blitt gravid igjen..

Hadde ikke vurdert abort engang, hadde det ikke vært for att jeg antagelig blir kjempe dårlig hele svangerskapet, og jeg har allerede ett barn å ta meg av..

Så sitter og lurer da, skal jeg gjennomgå nye ni mnd med helvete, for dette nye barnet, noe som kommer til å gå veldig på bekostning av det barnet jeg allerede har, som bare er ett år.

Tror ikke jeg klarer det alene, og tror ikke jeg kan gjøre det mot h*n som også trenger mamma'n sin veldig om dagen.

Vet ikke hva jeg vil med dette innlegget, måtte bare få det ut. Regner med dere har masse pepper å komme med nå, men det får bare være..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sjakka ut aktupunktur? det hjalp meg i siste svangerskap, jeg var innlagt og hadde gått ned 10kg, så var jeg hos ei som satte nåler, gjorde noe annet jeg trodde var "humbugg" også, og mens jeg lå der kjente jeg det skjedde ting i kroppen min, ikke bare forsvant ( ja den forsvant helt og holdent) kvalmen, men faktisk ble bekkenløsninga mi bedre også!

Skrevet

Ikke noe pepper herfra, synes bare synd på deg som må ta et slikt vanskelig valg.

Klem

Skrevet

ingen pekefinger fra meg heller, jeg synes dette er mere det å ta ansvar for det en allerede har jeg da,og noen forhåndsregler har dere jo tatt.

lykke til...

Skrevet

Tusen takk for svar. Dumt nok føles det godt å vite att ikke hele verden er i mot meg.. Føler meg skikkelig råtten som må ta ett sånt valg.. Prøvde ALT forrige svangerskap, men ingenting som funka da. Absolutt ingenting! De sier det att om akupuktur hjelper er veldig individuelt, selv fra svangerskap til svangerskap. Så er jo mulig det funker denne gangen, vet bare ikke om je kan ta sjansen..

Kan ikke la ett nytt svangerskap gå på bekostning av den babyen jeg har..

Isj, håper legen har gode nyheter til meg neste fredag, selv om jeg tviler sterkt!

Skrevet

huff høres ikke ut spom en ok situasjon nei.

vel du får ta ditt valg på bakgrunn av dine erfaringer og forutsettninger.

jeg har selv altid ment at abort ikke noen gang ville være aktuelt for meg. likevel da jeg ble gravid denne gangen,(var egentlig ferdig med å få barn) så satt jeg å vurderte for og i mot, orket jeg et sv til. ville jeg klare å være en god mor til en til og hvordan skulle vi få dette til.

for megendte det med atjeg beholdt.men jeg lærte at man ikke kan være så bastant før man er i en situasjon hvor det å velge er en realitet.

hilsenen som vet hvor tungt det er å tenke på et slikt valg, men også vet at når valgeter tatt er deten befrielse. uansett hva man velger.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...